پوست الکترونیکی، فناوری جدید سامسونگ برای افزایش غوطه‌وری در واقعیت مجازی

دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ می‌تواند با استفاده از پوست الکترونیکی، غوطه‌وری در دنیای واقعیت مجازی را به سطح جدیدی برساند.
تبلیغات

یکی از موانع غوطه‌ور شدن کامل در دنیای واقعیت مجازی، فقدان بازخورد لمسی پیچیده است. اکثر کنترلر‌های واقعیت مجازی دارای موتورهای لمسی در داخل خود هستند که برای ایجاد حس غوطه‌وری محدودیت‌هایی دارند. بااین‌حال، سامسونگ در تلاش است تا حس بیشتری را به واقعیت مجازی بیاورد و اخیراً فناوری جدیدی به نام پوست الکترونیکی (e-skin) را به نمایش گذاشته است.

به گزارش سام‌موبایل، سامسونگ الکترونیکس به مدت پنج سال ازطریق پروژه‌ی Future Technology Promotion Project پروفسور آنریونگ جئونگ از دپارتمان علوم و مهندسی مواد در POSTECH را پشتیبانی کرده است. اخیراً، پروفسور جئونگ و غول کره‌ای نتیجه این پروژه تحقیقاتی چند ساله در مورد پوست الکترونیکی را فاش کردند. این محصول فناوری جدیدی است که سعی دارد حواس مختلف مشابه پوست انسان از درد گرفته تا تغییرات دما و فشار را شبیه‌سازی کند.

پوست الکترونیکی سامسونگ

پوست انسان شبیه مداری است که از جریان‌های الکتریکی تشکیل شده و اندامی بسیار پیچیده است که ازطریق سیستم عصبی با مغز ارتباط برقرار می‌کند. تقلید از این شگفتی بیولوژیکی کار آسانی نیست. بااین‌حال، پروفسور جئونگ و سامسونگ ادعا می‌کنند تحقیقات روی پوست الکترونیک امیدوارکننده به نظر می‌رسد.

نکته قابل اهمیت این است که E-skin نه‌تنها می‌تواند واقعیت مجازی را متحول کند، بلکه پتانسیل تبدیل شدن به یک دستگاه پزشکی را نیز دارد. به‌عنوان مثال، تقریباً ۴۰ درصد از بیماران در بیمارستان‌های پرستاری زخم بستر را تجربه می‌کنند. تشک مجهز به لایه‌ای از پوست الکترونیکی می‌تواند تغییرات فشار را حس کند و بیماران یا پرستاران قادر خواهند بود وضعیت را زیر نظر داشته و ازطریق اپلیکیشن متصل به گوشی هوشمند هشدارهای لازم را دریافت کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات