تیم کوک، مدیرعامل اپل: خیلی‌ها نمی‌دانند متاورس به چه معنا است

شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل اپل در مصاحبه‌‌ای جدید با تأکید بر درک معنای واژه‌ها می‌گوید اکثر افراد عادی نمی‌دانند که متاورس به چه معنا است.
تبلیغات

تیم کوک، مدیرعامل اپل، در حال سفر به کشورهای مختلف اروپایی و مصاحبه‌ با مجلات مختلف است. رسانه‌ی هلندی Bright توانسته است مصاحبه‌ای با تیم کوک ترتیب دهد. همان‌طورکه می‌شد انتظار داشت، تیم کوک در این مصاحبه تا حد زیادی بر فناوری واقعیت افزوده، اهمیت یادگیری کدنویسی و تغییرات اقلیمی اشاره کرده است.

براساس گزارش 9to5Mac، تیم کوک در مصاحبه‌ی جدیدش گفته درحالی‌که اپ استور امروزه از تعداد زیادی اپلیکیشن واقعیت افزوده میزبانی می‌کند، این فناوری از فضای کافی برخوردار است تا پیشرفت‌های بسیار بیشتری را تجربه کند. از نگاه تیم کوک، واقعیت افزوده یک فناوری عمیق است و همه‌چیز (از حوزه‌ی آموزش تا پزشکی) را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مدیرعامل ۶۱ ساله‌ی اپل در ادامه‌ی مصاحبه به حوزه‌ی متاورس پرداخت. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که شرکت‌های فعال در حوزه‌ی واقعیت مجازی و افزوده هنوز به تعریف دقیق و جامعی از متاورس نرسیده‌اند. تیم کوک دررابطه‌با اهمیت فهمیدن متاورس می‌گوید: «همیشه معتقد بوده‌ام که مهم است مردم مفهوم چیزها را درک کنند. مطمئن نیستم که در حال حاضر افراد عادی بتوانند به شما بگویند که متاورس چیست.»

تیم کوک همچنین به جذابیت‌های فناوری واقعیت مجازی اشاره و بار دیگر تأکید کرده که با وجود مزایای VR، این فناوری نباید جایگزین زندگی واقعی شود. مصاحبه‌ی کامل تیم کوک را می‌توانید در وب‌سایت Bright مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات