هدست واقعیت مجازی آینده متا جایگزینی برای لپ‌تاپ خواهد بود

پنج‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
متا قصد دارد هدست واقعیت مجازی پریمیوم Project Cambria را به‌عنوان جایگزینی مناسب برای لپ‌تاپ‌ها و سیستم‌های محیط کاری معرفی کند.
تبلیغات

مارک زاکربرگ قصد دارد کاری کند که هدست‌ واقعیت مجازی پریمیوم آن را بسیاری از مصرف‌کنندگان بپذیرند. متا، شرکت زاکربرگ، برای دستیابی به این چشم‌انداز، ابتدا با جایگزین‌کردن لپ‌تاپ با عینک، شروع به کار می‌کند.

دیجیتال ترندز می‌نویسد متا، مالک فیسبوک و پشتیبان فناوری Oculus، در حال کار روی هدست واقعیت مجازی پریمیومی به نام Project Cambria است که این شرکت در کنفرانس Connect به‌طور خلاصه به آن اشاره کرد. Project Cambria با فناوری جدیدی ارائه می‌شود که هنوز در هدست‌های VR فعلی موجود نیست و ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به قابلیت ردیابی چشم و نظارت بر تشخیص چهره برای ضبط حالات چهره کاربر اشاره کرد.

زاکربرگ و اعضای شرکتش امیدوار هستند که این تجربه‌ی جدید واقعیت ترکیبی پیشرفته به شما کمک کند کار و ارتباط و همکاری مؤثرتری در متاورس تجربه کنید. درواقع با هدست جدید متا حتی در متاورس نیز نمی‌توانید از کار خود فرار کنید.

Project Cambria به‌عنوان هدستی توصیف شده است که برای امور تجاری استفاده می‌شود. زاکربرگ می‌گوید این دستگاه جایگزین لپ‌تاپ یا سیستم محل کار خواهد شد و تجربه‌ای خاص ارائه می‌دهد. اطلاعات مربوط به فناوری پشت پروژه‌ی مذکور در کنفرانس Connect به‌اشتراک گذاشته شد. گفته می‌شود برای داشتن این محصول باید بیشتر از هدست اصلی ۲۹۹ دلاری Quest 2 هزینه کرد.

سرمایه‌گذاری زاکربرگ در دنیای متاورس چندان تعجب‌آور نیست. او شرکت مادر فیسبوک را به نهاد جدیدی به نام متا تبدیل کرده و تمرکز کلی را از رسانه‌های اجتماعی (فیسبوک و واتساپ و اینستاگرام) به متاورس تغییر داده است. وی فاش کرد درآمد تبلیغاتی حاصل از رسانه‌های اجتماعی یه‌منظور خلق چشم‌انداز متا برای آینده واقعیت افزوده و مجازی صرف می‌شود.

احتمالاً این سرمایه‌گذاری‌ها بر رشد متا در آینده تأثیر خواهد گذاشت. این شرکت در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۳ میلیارد دلار در تمامی بخش‌های تجاری خود ضرر کرد؛ اما Reality Labs، بخش واقعیت افزوده متا، ضرر مالی بیش از ۱۰ میلیارد دلار را گزارش کرد. به‌گفته‌ی زاکربرگ، زمانی سرمایه‌گذاری‌ها نتیجه می‌دهد که محصولات وارد بازار بزرگ شوند. وی ادعا می‌کند فعلا در حال پایه‌گذاری اتفاقات جذاب و بسیار هیجان‌انگیز ۲۰۳۰ هستند.

هنگامی که هدست متا عرضه شود، احتمالاً عینک‌های واقعیت مجازی دیگری ازقبیل هولولنز مایکروسافت و Vive اچ‌تی‌سی رقیبان آن خواهند بود. حتی شایعه شده است که اپل وارد این فضای رقابتی خواهد شد تا بتواند سهم خود را از فناوری آینده به‌دست آورد.

همچنین، شایعه شده است که متا پیش از راه‌اندازی Project Cambria، روی هدست دیگری به نام Nazare کار می‌کند. احتمال دارد این محصول در اوایل سال ۲۰۲۴ معرفی و عرضه شود. براساس گزارش‌های اخیر، به‌نظر می‌رسد Nazare تجربه‌ی کاملی از واقعیت افزوده را به‌همراه میدان دید وسیع ارائه می‌دهد. خبرگزاری ورج گزارش می‌دهد زاکربرگ علاقه‌ی شخصی به این پروژه نشان داده و از هیچ هزینه‌ای دریغ نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات