رندرهای غیررسمی هدست واقعیت ترکیبی متا ظاهر کلی این محصول را نشان می‌دهند

شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
رندرهای غیررسمی Project Cambria، هدست واقعیت ترکیبی متا را از زوایای مختلف نشان می‌دهند. این هدست احتمالاً تا پیش از پایان سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد.
تبلیغات

متا، شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام، طی چند وقت اخیر به هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده‌ی Meta Quest (که قبلاً Oculus نامیده می‌شد) توجه بیشتری نشان داده است. احتمالاً امسال شاهد عرضه‌ی مدل جدید هدست Quest 2 نخواهیم بود، بااین‌حال هدست دیگری در دست تولید است که مخصوص استفاده‌ی حرفه‌ای و گیمینگ سطح بالا خواهد بود.

براساس گزارش XDA Developers متا در اوایل سال جاری میلادی به تولید هدست جدیدی اشاره کرده بود که Project Cambria نام دارد و از دو فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی استفاده می‌کند.

متا جزئیات چندانی ارائه نداده و صرفاً گفته است Project Cambria برای اجرای محتواهای واقعیت ترکیبی دوربین‌هایی دارد که ویدئوی باکیفیت را به نمایشگر هدست ارسال می‌کنند. متا همچینن گفته Project Cambria پروژه‌‌ای «کاملاً جدید» است و با قیمت بالایی روانه‌ی بازار می‌شود.

برد لینچ، تحلیلگر حوزه‌ی واقعیت مجازی، اخیراً رندرهای منتسب به هدست Project Cambria متا را منتشر کرده است. او می‌گوید این رندرها براساس اطلاعات فاش‌شده از زنجیره‌ی تأمین طراحی شده‌اند و افرادی که شانس کار با محصول را پیدا کرده‌اند تأیید می‌کنند مدل نهایی Project Cambria مشابه این رندرها است.

هدست واقعیت ترکیبی متا Meta Project Cambria از تمام زوایا

مینگ‌چی کو، تحلیلگر زنجیره‌ی تأمین، به‌تازگی از مشخصات فنی احتمالی هدست متا پرده برداشته است. به ادعای کو، هدست Project Cambria دو نمایشگر مینی LED با ابعاد ۲٫۴۸ اینچ و وضوح ۲٬۱۶۰ در ۲٬۱۶۰ پیکسل دارد و به جای لنز فرنل از لنز پنکیک چند المانه استفاده می‌کند.

در کنار این‌ها پیش‌بینی شده است هدست متا از سیستم ردیابی حرکات سر و چشم برخوردار باشد. احتمالاً Project Cambria تا پیش از پایان سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد.

درحال‌‌حاضر متا تمرکز اصلی خود را معطوف متاورس کرده است. با وجود سرمایه‌گذاری عظیم و تلاش‌های گسترده از سوی شرکت‌های مختلف، متاورس اکنون بیشتر به ایده نزدیک است و متا تلاش می‌کند محبوبیت این ایده را در بین مردم بالا ببرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات