متا شرکای خود را به همکاری در ساخت شبکه‌های آماده متاورس دعوت کرد

دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
متا در MWC 2022 از شرکای خود دعوت کرد که در ساخت شبکه‌های آماده متاورس با آن همکاری کنند.
تبلیغات

در آستانه‌ی نمایشگاه تجاری کنگره‌ی جهانی موبایل در بارسلون، متا (شرکت مادر فیسبوک) به شرکای خود پیشنهادی داده تا با این شرکت به منظور زنده کردن چشم‌انداز آن برای متاورس همکاری کنند.

به گزارش Cnet، وقتی در ماه اکتبر فیسبوک اعلام کرد نام خود را به متا تغییر می‌دهد، با ایدئولوژی خاصی شهرتش را به خطر انداخت. شرکت مذکور معتقد است متاورس، دنیای مجازی نسل جدید که در آن مردم سرکار می‌روند، یاد می‌گیرند و با دوستان و خانواده‌شان ارتباط برقرار می‌کنند، آینده اینترنت خواهد بود.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت:

امروز در آغاز گام بعدی متاورس هستیم، اما ایجاد حس واقعی حضور در دنیای مجازی که توسط عینک‌های هوشمند و هدست‌های واقعیت مجازی امکان‌پذیر می‌شود، به پیشرفت‌های عظیمی در بحث اتصال نیاز دارد. این پیشرفت‌ها بزرگ‌تر از هر تغییر مرحله‌ای هستند که تاکنون دیده‌ایم.

گزینه‌های بسیاری برای پیشرفت وجود دارند که برای رسیدن متا به آرزوها و اهداف خود برای متاورس نیاز است. در ذهن مدیران این شرکت، متاورس دنیایی بسیار فراگیر است که توسط آن افراد زیادی در مکان‌های مختلف می‌توانند در لحظه با یکدیگر تعامل داشته باشند. این پیشرفت‌ها در نهایت به توانایی پردازش انبوهی از داده‌های جدید پیچیده، سریع‌تر و کارآمدتر از همیشه خلاصه می‌شوند.

زاکربرگ اضافه کرد خلق متاورس به معنای ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی است که می‌تواند به سرعت فناوری تکامل یابد و برای تحقق این امر مستلزم همکاری با شرکا است. او گفت متا مایل به حمایت از کسانی است که در حال پیشرفت در اکوسیستم‌های متاورس هستند تا اطمینان حاصل شود افراد زیادی می‌توانند در بهبود این فناوری جدید مشارکت کنند.

دن رابینوویتز، معاون ارتباطات متا، نیز با انتشار پستی وبلاگی حرف‌های زاکربرگ را تأیید کرد و گفت متاورس باید به‌گونه‌ای باشد که همه بتوانند در پیشرفت آن کمک کرده و از مزایای این فناوری جدید استفاده کنند. با توجه به اینکه گزارش ITU در سال گذشته نشان داد تنها ۶۳ درصد از جمعیت جهان به اینترنت دسترسی دارند، متا و سایرین که نسل بعدی فناوری را می‌سازند باید سخت تلاش کنند تا افراد محروم از دنیای دیجیتال در سراسر جهان بیشتر از این عقب نمانند.

شاید متا مانند گرگ تنهای دنیای فناوری به نظر برسد، اما اگر لازم باشد می‌تواند همکاری‌ خوبی با دیگر شرکت‌ها داشته باشد تا بتواند پروژه‌های سنگین را با موفقیت پشت سر بگذارد. حداقل از سال ۲۰۱۳، متا با شرکای فناوری همکاری می‌کند تا دسترسی به اینترنت را به مناطق دورافتاده جهان بیاورد. این پروژه‌ها از تلاش‌های اینترنتی ماهواره‌ای تا کابل‌گذاری زیر دریا را شامل می‌شود. در سپتامبر گذشته، این شرکت از برنامه‌های کنسرسیومی که در آن عضو بود برای ایجاد طولانی‌ترین کابل زیردریایی که سه میلیارد نفر را در سال ۲۰۲۳ به اینترنت متصل می‌کند، رونمایی کرد.

حال متا امسال به MWC آمده است به این امید که از شراکت‌های مشابهی در ساخت شبکه‌های متاورس استفاده کند. شرکت مذکور روز دوشنبه اعلام کرد در‌حال‌حاضر با شبکه اسپانیایی Telefonica برای ساخت یک مرکز نوآوری در مادرید همکاری می‌کند. MWC یکی از بهترین مکان‌ها برای بررسی وضعیت شرکا است. امیدواریم شرکت‌های مختلف با متا همکاری کنند تا سریع‌تر به دنیای متاورس قدم بگذاریم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات