سونی بالاخره طراحی پلی استیشن VR2 را فاش کرد

سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
سرانجام سونی طراحی PlayStation VR2، هدست واقعیت مجازی جدید خود را رونمایی کرد.
تبلیغات

فوریه‌ی ۲۰۲۱، نسل بعدی هدست PlayStation VR2 معرفی شد و مارس گذشته نیز، کنترلرهای دستگاه مذکور به‌نمایش درآمدند. نام هدست جدید سونی نیز در ژانویه تأیید شد. حالا شرکت سازنده پا را فراتر گذاشته و سرانجام طراحی محصول جذاب بعدی خود را رونمایی کرده است.

ورج می‌نویسد‌ طراحی جدید طرح رنگ سفید و مشکی مشابه پلی استیشن ۵ دارد. شرکت سازنده می‌گوید که این دو محصول باهم طراحی شده‌اند. درحالی‌که طراحی این مدل در بیشتر بخش‌ها به PS VR اصلی شباهت دارد، در بعضی قسمت‌ها پیشرفت کرده است. اضافه‌شدن صفحه تنظیم لنز و کاهش جزئی وزن از تغییرات مثبت نسل جدید محسوب می‌شود. بیش از پنج سال از عرضه‌ی PS VR اصلی می‌گذرد و قطعاً قرار است به‌روزرسانی‌‎های جالب و کاربردی را شاهد باشیم. در VR2 از دوربین داخلی استفاده شده است که حرکات گیمر را دنبال می‌کند و دیگر به دوربین خارجی نیازی نیست. همچنین، ویژگی جدیدی در بخش حسگرهای آن اضافه شده است تا تجربه‌ی غوطه‌وری در بازی بهتر شود.

این هدست از بازخورد لمسی، ردیابی چشم، 4K HDR، نرخ فریم ۹۰ و ۱۲۰ هرتز، رندر foveated و میدان دید ۱۱۰ درجه پشتیبانی می‌کند و با کابل USB-C به PS5 متصل می‌شود. به‌منظور افزایش رزولوشن در مرکز تصویر، پردازش foveated پیکسل‌های اطراف را کاهش می‌دهد.

تصویر منتشر شده توسط سونی از پلی استیشن VR2

پلی استیشن VR هدست واقعیت مجازی مقرون‌به‌صرفه‌ی اصلی بود که به رایانه‌ای مخصوص بازی و تجهیزات اضافی گران‌قیمت نیاز نداشت. درواقع، هدف اصلی آن ارائه‌ی تجربه‌ای جدید به گیمرها با قیمت مناسب بود. سال ۲۰۱۶، هدست VR اصلی با قیمت ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار کنسول‌های بازی PS4 موجود خریداران را به دستگاهی با قابلیت متوسط ​​تبدیل می‌کرد.

گفتنی است که PSVR درکنار Oculus Rift و HTC Vive اصلی، بخشی از اولین موج هدست واقعیت مجازی مصرف‌کننده بود. جانشینان متعددی برای هر دو هدست مذکور معرفی شدند که به‌روزرسانی‌های فوق‌العاده‌ای در زمینه‌ی میدان دید، کیفیت اپتیکال و غوطه‌وری عمومی (general immersion) ارائه دادند. با PSVR اصلی، فقط می‌توانید در فضای بسیار کوچکی آن هم دقیقاً درمقابل PS4 خود قدم بزنید.

همچنین، دسته‌هایی برای آن طراحی شده‌ بودند که در بهترین حالت فقط توانایی شبیه‌سازی گرفتن یا نگرفتن چیزی در دنیای مجازی را داشتند. بااین‌حال، اکنون دستگاه‌های جدیدی مانند هدست Valve Index هستند که حتی می‌توانند انگشت‌های انسان را شبیه‌سازی کنند تا تجربه‌ی بودن در دنیایی غیرفیزیکی از همیشه جذاب‌تر باشد. گفتنی است سیستم ردیابی تک‌دوربین ابتدایی PSVR ضعیف بود و اگر بدن گیمر از آن فاصله‌ی نسبتاً زیادی می‌گرفت، نمی‌توانست به‌خوبی حرکات دست‌ها را تشخیص دهد.

حالا با نسل جدید هدست واقعیت مجازی همه‌چیز فرق کرده است. اکنون این شرکت می‌تواند به جنگ رقبای خود برود و با ویژگی‌های قدرتمندش با آن‌ها رقابت کند. سخت‌افزار واقعیت مجازی از اولین PSVR و کنترلرهای PlayStation Move آن بسیار رشد کرده است و سونی باید ثابت کند هنوزهم می‌تواند تجربه‌ای جذاب به گیمرها ارائه دهد.

درحال‌حاضر، اعلام شده است که یک بازی برای این سیستم ساخته شده است. گفته می‌شود این عنوان Horizon Call of the Mountain نام دارد و به‌صورت اختصاصی برای PS VR2 ساخته شده است و سعی می‌کند درهای بیشتری برای گیمرها باز کند تا آن‌ها بتوانند تجربه‌ی عمیق‌تری از دنیای Horizon داشته باشند.

درحالی‌که خبر امروز به بزرگ‌ترین سؤال درباره‌ی PS VR2 پاسخ داده ا۶، هنوز چیزهای زیادی از هدست آینده‌ی سونی (مانند قیمت یا تاریخ عرضه آن) وجود دارند که درباره‌ی آن‌ها اطلاعی نداریم. البته به‌نظر می‌رسد شرکت سازنده به‌زودی اطلاعات بیشتری از محصول آینده‌اش منتشر کند تا بیشتر بتوانیم با آن آشنا شویم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات