هدست واقعیت ترکیبی اپل از میموجی برای تعامل با دنیای مجازی استفاده خواهد کرد

دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده‌ی اپل می‌تواند از میموجی‌ها (Memojis) برای ارائه‌ی تجربه‌ی بهتر در فیس‌تایم و از SharePlay برای ارائه‌ی تجربه‌ی سرگرمی‌های مشترک در دنیای دیجیتال استفاده کند.
تبلیغات

شایعات و گمانه‌زنی‌ها در‌ مورد هدست واقعیت مجازی اپل، این دستگاه را به‌عنوان نمایشگری که روی سر قرار می‌گیرد، معرفی می‌کنند؛ محصولی که می‌تواند تجربیات واقعیت ترکیبی و واقعیت افزوده‌ی جدیدی به کاربر ارائه دهد. احتمال دارد اپل در استفاده از این هدست برای برقراری ارتباطات، از مفاهیمی که قبلاً در محصولات و خدمات خود مورد استفاده قرار داده است، بهره ببرد.

به گزارش اپل‌اینسایدر، به‌دلیل اینکه فیس‌تایم برای تماس‌های ویدئویی به دوربین نیاز دارد، ارائه‌ی این قابلیت در هدست واقعیت ترکیبی این شرکت بعید به‌نظر می‌رسد. مارک گورمن در خبرنامه‌ی یکشنبه‌ی Power On بلومبرگ، پیش‌بینی کرده که اپل می‌تواند با استفاده از میموجی‌ها این مشکل را حل کند.

گورمن در خبرنامه‌ی خود اظهار داشت که کاربران می‌توانند در یک اتاق کنفرانس واقعیت مجازی، با ده‌ها کاربر دیگر حضور داشته باشند. وی افزود:

در این حالت به‌جای دیدن چهره‌ی واقعی افراد، نسخه‌ی سه‌بعدی آن‌ها را مشاهده خواهید کرد.

این سیستم مثل نسخه‌ی iOS میموجی‌ها، باید یک تجربه‌ی نسبتاً واقعی ارائه دهد زیرا گورمن معتقد است که هدست اپل قادر خواهد بود حالات چهره‌ی کاربر را به‌طور لحظه‌ای شناسایی کند.

گورمن علاوه‌بر قابلیت‌ برقراری تماس‌‌های ویدئویی با فیس‌تایم، به‌نحوه‌ی استفاده از هدست اپل برای سرگرمی‌های گروهی نیز اشاره کرده است. به‌نظر او اپل از SharePlay برای ارائه‌ی تجربه‌ی سرگرمی دسته‌جمعی از‌ جمله موسیقی، بازی و فیلم استفاده خواهد کرد.

گفته می‌شود هدست واقعیت مجازی اپل در اواخر سال ۲۰۲۲ یا در سال ۲۰۲۳ با قیمتی بالای ۲۰۰۰ دلار به‌ بازار عرضه خواهد شد. این محصول که انتظار می‌رود نسبت به سایر محصولات اولیه‌ی حوزه‌ی واقعیت افزوده، پیشرفته‌تر باشد، احتمالاً به‌عنوان یک هدست مستقل عرضه خواهد شد که به دستگاه میزبان نیاز ندارد.

در برخی از شایعات نیز اشاره شده که نمایشگرهایی با وضوح 8K، تراشه‌هایی با عملکرد بهتر نسبت به M1 پرو و M1 مکس در هدست واقعیت مجازی اپل مورد استفاده قرار خواهد گرفت. علاوه‌براین انتظار می‌رود این محصول از سیستم ردیابی چشم برای کنترل برنامه‌ها بهره ببرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات