مدیرعامل مایکروسافت: مأموریت ما ساخت نسل بعد اینترنت است

شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل مایکروسافت در مصاحبه‌ی اخیرش درباره‌ی مباحثی چون متاورس و تلاش این شرکت برای ساخت اینترنت بعدی صحبت کرد.
تبلیغات

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، به‌تازگی درباره‌ی خرید اخیر اکتیویژن بلیزارد با فایننشال‌تایمز صحبت کرده است. نادلا رشد مایکروسافت در صنعت بازی را به متاورس مرتبط دانست و ادعا کرد که متاورس درواقع اینترنت بعدی است.

به‌گزارش ویندوزسنترال، مصاحبه‌ی ریچارد واترز از فایننشال‌تایمز و نادلا، با خرید اکتیویژن بلیزارد به مبلغ ۶۸٫۷ میلیارد دلار آغاز شد. نادلا درباره‌ی این‌ موضوع توضیح داد که چرا صنعت بازی برای مایکروسافت اهمیت دارد و سپس موضوع این مصاحبه به متاورس تغییر کرد.

مدیرعامل مایکروسافت تشابهاتی بین ساخت متاورس و تولید بازی‌های ویدئویی ارائه و توضیح داد که ساخت بازی‌ها به‌معنای ایجاد دنیایی است که مردم می‌توانند با آن تعامل کنند. وی خاطرنشان کرد که مایکروسافت درحال‌حاضر متخصصانی دارد که از روش ایجاد فضاهای مجازی تعاملی آگاهی دارند؛ فضاهایی که به کاربر اجازه می‌دهد وظایفشان را انجام دهد و در دنیای مجازی با دیگران ارتباط برقرار کند.

به‌نظر نادلا، ایجاد متاورس شبیه ساخت بازی است. وی این موضوع را کمی فراتر برد و گفت درحال‌حاضر افراد در بازی‌های رایانه‌ای مشابه آنچه در آینده در متاورس خواهیم دید، تعامل می‌کنند. وی توضیح داد:

من و شما به‌زودی با آواتارها یا هولوگرام‌هایمان یا حتی سطوح دوبعدی با صدای فراگیر روی میز اتاق کنفرانس خواهیم نشست.

از دیدگاه نادلا، تجربه‌ی مایکروسافت در صنعت بازی به فعالیت این شرکت در حوزه‌ی متاورس کمک خواهد کرد. وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت:

ازنظر من، عالی‌بودن در ساخت بازی به ما اجازه می‌دهد پلتفرم بعدی را بسازیم که اساساً می‌توان آن را نسل بعد اینترنت دانست. امروز من یک بازی انجام می‌دهم؛ اما در آن بازی حضور ندارم. اکنون می‌توان ازطریق متاورس رؤیاپردازی کرد. در متاورس، می‌توان به‌معنای واقعی کلمه در بازی حضور داشته باشیم؛ درست مثل اینکه می‌توانم در اتاق کنفرانس با شما در جلسه باشم.

درحالی‌که این روزها متاورس موضوع جذابی است، رویکرد مایکروسافت به این حوزه همچنان همه‌ی افراد ازجمله کارمندانی را راضی نکرده است که در این شرکت روی پروژه‌ی هولولنز کار می‌کنند.

در اواخر سال ۲۰۲۱، نادلا دیدگاه خود را درباره‌ی متاورس به‌اشتراک گذاشت؛‌ اگرچه این نظرات عمدتاً به‌جای بازی‌کردن، روی کارکردن در متاورس متمرکز بود. در سایر خبرهای مرتبط، گزارش شده است که مایکروسافت برای آینده‌ی هولولنز درحال دست‌وپنجه‌ نرم‌کردن است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات