اپل روی فناوری جدیدی برای مبارزه با محدودیت‌های بلوتوث کار می‌کند

دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ممکن است اپل از فناوری صوتی نوری برای انتقال داده از هدست‌های AR/VR به ایرپاد استفاده کند.
تبلیغات

بلوتوث یکی از اجزای سازنده‌ی فناوری تلفن همراه ما است. کارهایی که می‌توان توسط آن انجام داد زیاد است و گاهی حتی مانند جادو به نظر می‌رسد. بااین‌حال، مانند بسیاری از نمونه‌های دیگر، اشکالات و محدودیت‌های خود را دارد.

به گزارش 9to5mac، در دسامبر سال گذشته، گری گیوز، رئیس بخش آکوستیک اپل، مصاحبه‌ای با What HiFi انجام داد. مکالمه حول محور ایرپاد می‌چرخید و گیوز در جایی از صحبت‌های خود به این موضوع پرداخت که بلوتوث باعث عدم پیشرفت این گجت صوتی است.

وی در مصاحبه گفت فناوری بی‌سیم مهم است اما موارد دیگری نیز وجود دارند که باید روی پیشرفت آن‌ها تمرکز شد تا بتوان به بهترین نتایج دست یافت؛ یکی از مسائلی که وی به آن اشاره کرد، میزان تأخیر صدا هنگام چرخاندن سر به اطراف است. گیوز توضیح داد که چرا باید روی استفاده حداکثری از فناوری بلوتوث تمرکز شود و همچنین گفت ترفندهایی برای دور زدن برخی محدودیت‌های بلوتوث وجود دارد. نکته‌ای که به نظر او از باقی موارد مهم‌تر بود، داشتن پهنای باند بیشتر است.

حال پتنتی از اپل به دست آمده که احتمالاً به صحبت‌های رئیس بخش آکوستیک شرکت مذکور مرتبط است. بر‌ اساس فایل ثبت‌شده، غول فناوری در ‌حال بررسی روشی برای اجرای «انتقال صوتی نوری» در یکی از نسخه‌های هدست AR/VR آینده‌ی خود برای مبارزه با محدودیت‌های پهنای باند بلوتوث است.

پتنت انتقال نوری صوتی اپل

انتقال صوتی نوری چیست؟

انتقال صوتی نوری راهی برای ارسال داده‌های صوتی از‌ طریق سیگنال نوری است. در سناریویی معمولی‌تر، این فناوری در کنار کابل نوری استفاده می‌شود که به‌طور ایمن اطلاعات را از منبع به گیرنده منتقل می‌کند. اپل قصد دارد از این فناوری به صورت بی‌سیم استفاده کند؛ زیرا سیگنال بین هدست AR/VR و ایرپاد اپل حرکت خواهد کرد. بااین‌حال، این کار بدون کابل برای محافظت از سیگنال در‌ برابر قطع شدن، دشوار می‌شود.

تصور کنید لیزری را روشن کرده‌اید که از یک طرف اتاق به سمت دیگر آن می‌رود. در این مثال، لیزر فرستنده، نور قرمزی که از آن خارج می‌شود اطلاعات صوتی و دیواری که در طرف دیگر به آن برخورد می‌کند، گیرنده است. اگر قرار بود دست خود را در‌ مقابل لیزر قرار دهید، اطلاعات به گیرنده نمی‌رسید.

خوشبختانه، با فاصله‌ی کوتاه‌تر بین فرستنده و گیرنده، همه چیز آسان‌تر می‌شود. بااین‌حال، حتی این روش نیز می‌تواند با چالش‌هایی روبه‌رو شود؛ بنابراین اپل بلوتوث را به پتنت خود اضافه کرده تا زمانی که سیگنال نوری با مشکل مواجه می‌شود، به کمک دستگاه بیاید.

درحالی‌که روش جدید اپل جالب و هیجان انگیز به نظر می‌رسد، به خاطر داشته باشید که تعداد کمی از پتنت‌ها به محصول واقعی تبدیل می‌شوند. با وجود این، دیدن ایده‌های خلاقانه‌ای مانند این هیجان‌انگیز است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات