دردسر جدید مایکروسافت؛ متا مهندسان واقعیت افزوده ردموندی‌ها را جذب می‌کند

چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌‌ نظر می‌رسد با افزایش رقابت در زمینه‌ی متاورس، متا (فیسبوک) تعداد زیادی از مهندسان بخش واقعیت افزوده مایکروسافت را جذب کرده است.
تبلیغات

مدتی است که متاورس به ترند جهانی تبدیل شده و اخبار پیرامون آن بیش از هر زمان دیگری داغ شده است؛ به‌‌ طوری‌‌که فیسبوک نیز بدنامی خود در پوشش دنیای متاورس پنهان کرده و نام خود را به «متا» تغییر داده است. با‌ این‌‌ حال، به‌نظر می‌رسد که شرایط برای مایکروسافت آنچنان نیز ایده‌‌آ‌ل نیست و طبق گزارشی جدید، تنها در سال گذشته حدود ۱۰۰ مهندس در بخش واقعیت افزوده، ردموند‌ها را به مقصد فیسبوک ترک کرده‌اند!

برای یادآوری، مایکروسافت هدست هولولنز را در سال ۲۰۱۶ معرفی کرد. طبق برآوردهای تحلیلگران، مایکروسافت از زمان عرضه، تنها بین ۲۰۰ الی ۲۵۰ هزار واحد هولولنز را فروخته است. اگرچه مایکروسافت تأیید کرده است که نسخه مصرفی هولولنز را در آینده منتشر خواهد کرد؛ به‌دلیل قیمت بالا و عدم تجربه‌ی همه‌جانبه، مایکروسافت تمرکز هولولنز را به بازار سازمانی معطوف کرده است.

مایکروسافت همچنین قراردادی نظامی برای تحویل ۱۲۰ هزار هدست واقعیت افزوده‌ی هولولنز به ارزش ۲۱.۸۸ میلیارد دلار در طی ۱۰ سال به‌دست آورده که کاملاً در تضاد با فعالیت‌های متا بر بازار مصرفی است. در این میان، متا چندی پیش اعلام کرد که قصد دارد امسال حداقل ۱۰ میلیارد دلار در آزمایشگاه واقعیت فیسبوک هزینه کند. به‌ لطف سرمایه‌گذاری عظیم، متا اعضای کلیدی تیم AR را از شرکت‌های دیگر از جمله مایکروسافت و اپل استخدام می‌کند و ظاهراً حقوق برخی از کارمندان را تا دو برابر افزایش داده است.

پس از انتشار گزارش مذکور، مایکروسافت در پاسخ به خبر تجزیه‌ی تیم واقعیت افزوده بیانیه‌ای را منتشر و اعلام کرد که این شرکت به پیشرفت در ساخت سخت‌افزار بهتر، مقرون‌به‌صرفه‌تر و در اشکال مختلف ادامه می‌دهد. در ادامه‌ی بیانیه گفته می‌شود خروج کارمندان چالشی عادی است که بسیاری از تیم‌ها با آن روبه‌رو هستند و مایکروسافت تمام تلاش خود را برای حفظ کارمندان و استخدام افراد جدید در صورت نیاز انجام می‌دهد.

به گفته‌ی کارمندان سابق مایکروسافت، غول نرم‌افزاری جهان در‌ حال توسعه‌ی یک نسخه‌ی سبک‌تر و مقرون‌به‌صرفه از هولولنز برای مصرف‌کنندگان است. کارمندان همچنین ادعا می‌کنند که مایکروسافت مهندسان کافی را برای انجام کارهای اضافی مربوط به قرارداد نظامی ۲۱ میلیارد دلاری استخدام نکرده و ظاهراً همین امر سبب شده تا برخی از کارمندان تعهد مایکروسافت به توسعه‌ی این فناوری را زیر سؤال ببرند و متعاقباً پیشنهادهای استخدامی رقبا از جمله متا را بپذیرند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات