هدست واقعیت ترکیبی و خودرو خودران اپل احتمالا چندین ماه پس از رونمایی عرضه خواهند شد

سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
شنیده‌ها حاکی از آن است که اپل درصدد رونمایی از نخستین دستگاه HMD و خودروی الکتریکی/خودران در آینده‌ای نزدیک است؛ اما ظاهرا عرضه‌ی آن‌ها می‌تواند با تأخیر مواجه شود.
تبلیغات

اخیرا بازار شایعات در رابطه با دو محصول معرفی‌نشده اپل، یعنی خودرو خودران و هدست واقعیت ترکیبی به‌شدت داغ شده است و بسیاری از منابع معتقدند که غول دنیای فناوری احتمالا به‌زودی از دو محصول یادشده به‌عنوان بخشی از جاه‌طلبی و سرمایه‌گذاری بلندمدت خود رونمایی خواهد کرد. بااین‌حال، در گزارشی جدید ادعا می‌شود که اپل می‌تواند از هدست و وسیله نقلیه خود به‌طور زودهنگام رونمایی و عرضه آن‌ها را به زمان دیگری موکول کند.

این در حالی است که در اکثر مواقع، محصولات اپل در مدت کوتاهی پس از معرفی، با تأخیر چند روزه یا چند هفته‌ای برای خرید به دست مشتریان می‌رسد. اما طبق یک سُنت‌شکنی ممکن است عرضه هدست واقعیت ترکیبی و خودرو خودران کوپرتینویی‌ها چندین ماه به‌طول بینجامد. مارک گِرمن از بلومبرگ در جدیدترین خبرنامه‌ی هفتگی‌اش خاطرنشان می‌کند که طراحی پیچیده و گران‌قیمت اپل را ملزم به همکاری با دولت‌ها در زمینه لنزهای چشمی و همکاری با گروهی از تولیدکنندگان در زمینه فناوری‌های پیچیده خواهد کرد که مشخصا این فرایند زمان‌بر خواهد بود.

گِرمن بر این باور است که اپل پیش از معرفی رسمی، از طریق شایعات از محصولات جدیدش پرده‌برداری خواهد کرد. افزون‌براین، تصور می‌شود که اپل برای مجاب کردن کاربران به خرید سخت‌افزار گران‌قیمت و همچنین جالب حمایت توسعه‌دهندگان، به تبلیغات متعددی نیاز خواهد داشت. سناریو محتمل می‌تواند بدین گونه باشد که اپل هدست یادشده در رویداد توسعه‌دهندگان ۲۰۲۲ رونمایی کند و به‌موجب آن، توسعه‌دهندگان را به ایجاد اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در آماده‌سازی برای عرضه هدست در اواخر سال یا در سال ۲۰۲۳ هدایت کند.

از قرار معلوم، همین سناریو را نیز می‌توان برای Apple Car پیش‌بینی کرد که الزامات به‌مراتب پیچیده‌تری را برای اپل به‌دنبال خواهد داشت. اگرچه گفته می‌شود اپل قصد دارد این خودرو را در سال ۲۰۲۵ عرضه کند، اما تصور می‌شود که تأخیر در عرضه می‌تواند حتی طولانی‌تر باشد. جالب است بدانید اخیرا یکی از تحلیلگران بانک سرمایه‌گذاری ودبش اعلام کرده است که اپل می‌تواند در بازه‌ای نامشخص در سال ۲۰۲۲ یک شراکت استراتژیک در زمینه خودروهای الکتریکی را اعلام خواهد کرد تا زمینه را برای عرضه نخستین وسیله نقلیه‌اش در سال ۲۰۲۵ فراهم کند.

بااین‌اوصاف شاید نخستین زمزمه‌های رسمی از محصولات یادشده در سال آینده میلادی به‌گوش برسد. به‌هرحال، نمی‌توان در این مقطع صحت‌وسقم شایعات و گزارش‌های از این قبیل را تأیید یا رد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات