با واقعیت افزوده‌ی اسنپ‌چت می‌توانید با دوستانتان جورچین‌های لگو بسازید

جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
اسنپ‌چت ویژگی جدیدی در زمینه‌ی واقعیت افزوده به نام لنزهای متصل یا Connected Lenses معرفی کرده که به کاربران اجازه می‌دهد در محیط واقعیت افزوده به تجربیات مختلف بپردازند.
تبلیغات

بسیاری از تحلیلگران معتقد هستند که دنیای آینده در استفاده از فناوری‌هایی مانند واقعیت افزوده خلاصه می‌شود. شاید این موضوع در شرایط کنونی کمی دور از دسترس به نظر می‌رسد؛ اما می‌توان مشاهده کرد که شرکت‌های مختلف حوزه‌ی فناوری در حال ورود گسترده‌تر به دنیای واقعیت افزوده هستند.

طبق گزارش TheVerge، اپلیکیشن اسنپ‌چت ویژگی جالبی در زمینه‌ی واقعیت افزوده معرفی کرده که لنزهای متصل یا Connected Lenses نام دارد. با استفاده از چنین ویژگی، کاربران اسنپ‌چت که حتی در کنار یکدیگر حضور ندارند، می‌توانند تجربه‌ای جالب از دنیای واقعیت افزوده مانند طراحی، بازی‌های ویدئویی یا موارد دیگر را تجربه کنند.

ویژگی لنزهای متصل در ابتدای راه قرار دارد. به همین علت، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن اسنپ‌چت به سراغ شرکت لگو رفته‌اند تا طی همکاری مشترک، قابلیت‌های جالبی را به لنزهای متصل اضافه کنند. یکی از این ویژگی‌ها امکان ساخت جورچین لگو به‌صورت انفرادی یا دسته‌جمعی است.

دانلود ویدئو از آپارات - تماشای ویدئو در یوتیوب

در ویدئویی که منتشر شده می‌توان مشاهده کرد دو نفر در حال تکمیل پازل لگو هستند و قطعات جورچین را کنار یکدیگر قرار می‌دهند. از چنین ویژگی نه‌تنها برای سرگرمی، بلکه برای ارائه‌ی مطلب در جلسات کاری یا موارد آموزشی می‌توان استفاده کرد. چنین فناوری می‌تواند رنگ و بوی تازه‌ای به سیستم آموزشی سنتی دهد و برگزاری کلاس‌های آنلاین را جذاب‌تر سازد.

چندی پیش اسنپ‌چت ویژگی دیگری نیز برای بخش واقعیت افزوده معرفی کرد که برای توضیح اتفاقات و نکات جالب پیرامون مناطق مهم از نظر گردشگری استفاده می‌شود. انتظار می‌رود به‌زودی ویژگی جدید نیز به اپلیکیشن اسنپ‌چت اضافه شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات