HTC دو هدست واقعیت مجازی ویوو پرو 2 و ویوو فوکوس 3 را معرفی کرد

شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
همان‌طور که انتظار می‌رفت، HTC درنهایت هدست واقعیت مجازی ویوو پرو 2 را برای گیمرها و ویوو فوکوس 3 را برای استفاده‌های تجاری معرفی کرد.
تبلیغات

در گزارش‌های مختلف، رسانه‌ها از احتمال معرفی هدست‌های واقعیت مجازی جدید HTC خبر می‌دانند؛ محصولاتی که مصارف مختلفی دارند و از حوزه‌ی گیم تا مصارف تجاری را پوشش می‌دهند. شرکت تایوانی HTC با معرفی محصولات جدید خود به شایعات پایان داده است.

طبق خبر VG247، اچ‌تی‌سی از دو مدل هدست واقعیت مجازی رونمایی کرده است که انتظار می‌رود طی هفته‌های آتی روانه‌ی بازار شوند. اولین هدست وایو پرو ۲ نام دارد که برای فروش به بازیکنان و مصرف‌کنندگان عام در نظر گرفته شده است و درواقع نسخه‌ی جدید و پیشرفته‌تر وایو پرو محسوب می‌شود؛ هدستی که در سال ۲۰۱۸ عرضه شد و توانست موفقیت چشم‌گیری به همراه داشته باشد. وضوح نمایشگر وایو پرو ۲ 5K است که هر چشم 2.5K دریافت خواهد کرد. نرخ نوسازی تصویر این هدست به ۱۲۰ هرتز می‌رسد.

اچ تی سی به لطف استفاده از نوعی طراحی با استفاده از لنز دولایه، توانسته است گستره‌ی دید وایو پرو 2 را به ۱۲۰ درجه افرایش بدهد که درواقع به از بین‌ بردن اثر Screen Door کمک می‌کند. اثر اسکرین دور زمانی اتفاق می‌افتد که فرد بتواند خطوط جداسازی بین پیکسل‌ها را در صفحه‌ی نمایش مشاهده کند و این پدیده در هدست‌های واقعیت مجازی بسیار شایع است.

هدست واقعیت مجازی اچ تی سی وایو پرو 2
هدست واقعیت مجازی اچ تی سی وایو پرو 2
هدست واقعیت مجازی اچ تی سی وایو پرو 2
هدست واقعیت مجازی اچ تی سی وایو پرو 2

تصاویر HTC Vive Pro 2 از نماهای مختلف

وایو پرو 2 از فناوری Display Stream Compression پشتیبانی می‌کند و با استفاده از قابلیت backwards compatible، با DisplayPort 1.2 سازگاری دارد. در وایو پرو 2 می‌توان علاوه بر تنظیم بند روی سر، فاصله بین چشمی‌های هدست را طوری تنظیم کرد که با فاصله‌ی بین دو مردمک چشم همخوانی داشته باشد. علاوه بر این، دارندگان این هدست می‌توانند آن را با توجه به شکل سر خود تنظیم کند. ویوو پرو ۲ دارای هدفون اختصاصی است که از صدای سه‌بعدی پشتیبانی می‌کند؛ البته این قابلیت برای کاربران وجود دارد که از هدفون دیگری استفاده کنند.

مقاله‌های مرتبط:

    وایو پرو 2 مانند مدل قبلی با تمام لوازم جانبی SteamVR سازگاری دارد که شامل تمام نسل‌های کنترلرهای وایو، Tracker-های وایو (برای تشخیص و ردیابی مکان قرارگیری هدست و کنترلر در محیط) و Facial Tracker-های وایو (برای تشخیص و ردیابی حالات چهره و حرکت اجزای صورت) می‌شود.

    پیش‌فروش ویوو پرو ۲ از دیروز با قیمت ۷۴۹ دلار آغاز شده است و در تاریخ ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) عرضه خواهد شد. همچنین کیت کامل‌تر آن در تاریخ ۴ آگوست (۱۳ مرداد) با قیمت ۱۳۹۹ دلار برای خرید موجود خواهد شد که شامل خود هدست، بیس استیشن نسخه 2.0 و کنترلرهای وایو می‌شود.

    هدست واقعیت مجازی اچ تی سی وایو فوکوس 3

    هدست HTC Vive Focus 3

    در کنار وایو پرو 2، اچ ‌تی ‌سی ویوو فوکوس ۳، هدست all-in-one برای مصارف شرکتی را معرفی کرده است. این مدل مانند وایو پرو 2 دارای رزولوشن 5K و گستره‌ی دید ۱۲۰ درجه است؛ اما نرخ نوسازی تصویر آن ۹۰ هرتز و کمتر از ۱۲۰ هرتز وایو پرو 2 است. وایو فوکوس 3 در تاریخ ۲۴ ژوئن (۳ تیر) با قیمت ۱۳۰۰ دلار به بازار عرضه می‌شود.

    نظر شما کاربران زومیت درباره‌ی مدل‌های جدید هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی چیست؟ نظرات خود را در این خصوص با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات