کنترلرهای هدست واقعیت مجازی جدید پلی استیشن معرفی شد

جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بخش سرگرمی سونی نه‌تنها کنترلرهای نسل جدید هدست واقعیت مجازی خود را معرفی کرد؛ بلکه اطلاعات جالبی نیز در مورد برخی از ویژگی‌های آن‌ها ارائه داده است.
تبلیغات

پس از معرفی پلی استیشن ۵ بسیاری انتظار داشتند که نسل جدید هدست واقعیت مجازی شرکت سونی نیز رونمایی شود؛ اما چنین اتفاقی حداقل تاکنون رخ نداده است. درواقع گزارش‌هایی از در دست ساخت بودن چنین محصولی وجود دارد؛ اما اتفاقی که ساعاتی پیش افتاد، مهر تاییدی بر وجود نسل دوم هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر می‌زند.

طبق گزارش سایت خبری Gamespot سونی ساعاتی پیش، به‌صورت رسمی، ظاهر کنترلرهای هدست پلی استیشن وی آر ۲ را نمایان کرد و اطلاعات جالبی نیز در مورد برخی از امکانات و ویژگی‌های آن‌ها ارائه داد. در همین رابطه یکی از اعضای تیم سازنده اعلام کرد: «کنترلرهای جدید هدست واقعیت مجازی نسل بعدی سونی در مسیر رسیدن به هدفمان یعنی ارائه تجربهٔ درگیرکننده و عمیق‌تری در واقعیت مجازی ساخته شده‌اند. تمام نوآوری‌ها و خلاقیت‌هایی که به‌منظور تغییر احساسی که بازی می‌تواند انتقال دهد و در زمان معرفی دوال‌ سنس شاهدشان بودید، در این کنترلرها نیز لحاظ شده‌اند.»

باتوجه‌به تصاویر منتشر شده، کنترلرهای جدید حالت کروی شکل دارند؛ به ادعای سونی این موضوع باعث می‌شود تا به‌صورت کاملاً طبیعی درون دست قرار گیرند. این کنترلرها بدون ایجاد هیچ فشاری، آزادی عمل فوق‌العاده‌ای را به کاربر انتقال خواهند داد. 

کنترلر هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر 2

این مقام ارشد سونی ادامه می‌دهد: «ارگونومی کنترلرهای جدید با دقت طراحی شده‌اند؛ بنابراین کاربر در حین استفاده احساس راحتی و تعادل خواهد کرد. ما زمان طراحی آزمایش‌های زیادی را روی دست‌هایی با اندازه‌ای مختلف انجام داده‌‌ایم و سعی کردیم از تجربه خود در طول این سال‌ها به‌درستی بهره ببریم. نتیجه نهایی محصولی شد که می‌تواند نحوه تجربه بازی‌‌های واقعیت مجازی را تغییر دهد.»

در کنار ظاهر جدید، این کنترلرها از ویژگی‌های متمایزی که در دوال سنس با آن‌ها مواجه شدیم، استفاده می‌کنند. یکی از همین ویژگی‌ها تریگرهای تطبیقی است. همچون کنترلر پلی استیشن ۵، کاربر با فشردن کلیدهای این کنترلرها کشش و فشار قابل لمسی را تجربه خواهد کرد. سونی قابلیت بازخورد لمسی دوال سنس را نیز به این کنترلرها آورده است. این امر باعث می‌شود با توجه به نوع بازی احساس متفاوتی به کاربر منتقل شود.

کنترلر هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر 2

یکی از ویژگی‌های جدید کنترلرهای PSVR2 قابلیت تشخیص اثر انگشت (Finger Touch Detection) است. براساس این ویژگی بدون نیاز به فشردن کلیدی، کنترلر هرکدام از انگشت‌های دست را تشخیص خواهد داد. این کار به لطف طراحی یک حلقه‌ای تحت عنوان Tracking Ring در پایین هر کنترلر حاصل می‌شود. با این اوصاف به نظر می‌رسد برخلاف گذشته چنین وظیفه‌ای از دوش دوربین پلی استیشن برداشته شده است.

براساس ادعای یکی از اعضای تیم سازنده طراحی این کنترلرها با همکاری قسمت‌های مختلف سونی ازجمله بخش مهندسی، طراحی و بخش تعاملی سونی به سرانجام رسیده است. براساس گفته‌های هیدکی نیشینو هدف خلق چنین کنترلرهایی برداشتن یک گام بلند برای واقعیت مجازی بوده است.

مقاله‌های مرتبط:

    هیدکی نیشینو در این رابطه توضیح می‌دهد: «ما به‌شخصه از کنترلرهایی که خلق کرده‌ایم بسیار هیجان‌زده هستیم، اما مسئله مهم نحوه استفاده بازی‌سازها از این ویژگی‌ها جهت خلق آثار واقعیت مجازی برای نسل آینده است. الگوهای کنترلرهایمان به‌زودی به دست سازندگان خواهند رسید و ما بی‌صبرانه منتظریم تا ایده‌‌های آن‌ها را مشاهده کنیم.»

    حال باید منتظر ماند و دید طی ماه‌های آینده بالاخره سونی از ظاهر و مشخصات تکمیلی هدست واقعیت مجازی نسل دوم خود رونمایی خواهد کرد یا فعلاً باید منتظر بمانیم؟ لطفاً نظرات خود در خصوص کنترلرهای معرفی شده را با ما نیز به اشتراک بگذارید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات