HTC احتمالا ردیاب حرکات لب برای هدست واقعیت مجازی عرضه می‌کند

چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارشی جدید، اچ تی سی به‌زودی ماژولی برای هدست‌ واقعیت مجازی عرضه می‌کند که توانایی پایش حرکات لب دارد و به ایجاد آواتارهای واقع‌گرایانه‌تر منجر می‌شود.
تبلیغات

ورج به ‌نقل از UploadVR می‌نویسد اچ تی سی (HTC) ممکن است به‌زودی جزئیات ماژول‌ها و وسایل جانبی جدید هدست‌ واقعیت مجازی سری Vive شامل سیستمی برای پایش حرکات لب را اعلام کند.

طی هفته‌ی اخیر اچ تی سی تصاویری روی حساب کاربری Vive در توییتر منتشر کرده است. روز گذشته شاهد انتشار تصویری از یک لولا بودیم. در ابتدا اطلاعات خاصی در دست نداشتیم؛ تا اینکه کاربران توییتر متوجه شدند این لولا به ماژول پایش‌کننده‌ی حرکات لب که اچ تی سی در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی در سال ۲۰۱۹ معرفی کرده بود ارتباط دارد. 

در سال ۲۰۱۹ اچ تی سی گفت از این ماژول برای تحقیقات و آزمایش استفاده می‌کند. این سیستم وقتی در کنار سیستم ردیاب چشم  Vive Pro Eye قرار بگیرد، می‌تواند به‌صورت اولیه نشان بدهد که فرایند رهگیری کامل حرکات صورت در دنیای واقعیت مجازی چگونه است. پیش‌تر شماری از توسعه‌دهندگان به سیستم ردیاب حرکات لب اچ تی سی دسترسی پیدا کردند و ویدئوهایی در دسترس قرار دادند

مقاله‌های مرتبط:

    سیستم‌های پایش دست، صورت و چشم برای طبیعی‌تر‌ نشان‌ دادن حرکت و ظاهر آواتارها در دنیای واقعیت مجازی اهمیت بسیار زیادی دارند. هدست‌های HTC Vive و Oculus Rift و Quest به‌عنوان روشی کنترلی، امکان پایش حرکات دست را فراهم می‌کنند؛ اما سیستم پایش چهره در نهایت می‌تواند ویژگی بسیار مهمی برای هدست‌ واقعیت مجازی باشد. 

    فیسبوک در سال ۲۰۱۹ روی سیستم پایش چهره برای هدست‌های Oculus کار می‌کرد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، در مصاحبه‌ای که اخیرا انجام شد، گفت آواتارهای واقع‌گرایانه در چشم‌اندازی که او برای آینده‌ی واقعیت مجازی تصور کرده است اهمیت زیادی دارند. HTC هنوز عرضه‌ی ماژول ردیاب حرکات لب را تأیید نکرده است. 

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات