فروش هدست گوگل Cardboard برای همیشه متوقف شد

شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
صفحه‌ی هدست گوگل Cardboard در فروشگاه رسمی این شرکت، عبارت «اتمام موجودی» را نمایش می‌دهد. به ‌نظر می‌رسد گوگل فروش Cardboard را برای همیشه متوقف کرده است.
تبلیغات

اگر همچنان امیدوار هستید که هدست گوگل کاردبورد (Google Cardboard) را تهیه کنید، بدانید که دیر شده است. بر اساس گزارش Android Authority به‌ نقل از Android Police،‌ گوگل از این پس سخت‌افزار مربوط ‌به پروژه‌ی Cardboard را در فروشگاه رسمی خود به ‌فروش نمی‌رساند. صفحه‌ی رسمی Cardboard در فروشگاه گوگل از «اتمام موجودی» آن خبر می‌دهد و می‌گوید: «ما از این پس Google Cardboard را در Google Store نمی‌فروشیم.» به ‌نظر می‌رسد توقف فروش Cardboard موقتی نیست و این پروژه‌ برای همیشه به پایان راه رسیده است. 

خبر از دسترس ‌خارج ‌شدن Cardboard در فروشگاه رسمی گوگل، اصلا باعث تعجب نیست. Cardboard در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد و به کاربر امکان می‌داد در زمانی کوتاه از جذابیت‌های دنیای واقعیت مجازی لذت ببرد. هدست‌های واقعیت مجازی در آن زمان قیمت سرسام‌آوری داشتند؛ اما Google Cardboard با قیمت ۱۵ دلار عرضه می‌شد تا کاربران زیادی بتوانند آن را تهیه کنند. 

سخت‌افزار رسمی پروژه‌ی Cardboard رسما به پایان راه رسیده است؛ اما نرم‌افزار این پروژه به حیات خود ادامه می‌دهد. گوگل در سال ۲۰۱۹ پروژه‌ی متن باز کاردبورد را آغاز کرد و به‌ نظر می‌رسد همچنان در پی ادامه‌ دادن آن است؛ بدین ترتیب ممکن است شرکت‌های متفرقه هدست‌هایی بر پایه‌ی نرم‌افزار آن تولید کنند. هنوز نمی‌دانیم گوگل تا چه زمانی می‌خواهد از توسعه‌ی اپلیکیشن‌های کاردبورد پشتیبانی کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات