مهندسان مرسدس بنز برای تعمیر و سرویس سریع‌تر خودروها از هدست هولولنز 2 استفاده می‌کنند

یک‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
هدست‌های واقعیت ترکیبی مایکروسافت هولولنز 2 به مهندسان مرسدس بنز امکان می‌دهند که خدمات و تعمیرات خودرو را با بازدهی و سرعت بیشتری انجام دهند.
تبلیغات

مرسدس بنز با هدف بهبود سرعت خدمات و افزایش ایمنی نیروی انسانی خود، سیستمی به‌نام Mercedes-Benz Virtual Remote Support راه‌اندازی کرد که دراختیار متخصصان تعمیر و نگه‌داری شرکت قرار می‌گیرد. این سیستم از تجهیزات مایکروسافت Hololens 2 و Dynamics 365 Remote Assist بهره می‌برد.

خودروهای سواری امروزی هنوز در لایه‌های اصلی از فناوری متعلق به حدود ۱۵۰ سال پیش استفاده می‌کنند. درمقابل، نمونه‌های مدرن پیچیدگی‌های بسیار زیادی دارند و فناوری‌های به‌روز بسیار متنوعی در آن‌ها دیده می‌شود. امروزه، اغلب متخصصان فروش و خدمات خودرو آشنایی کافی با تعمیرات روزمره و خدمات مرسوم دارند؛ ولی زمانی‌که مشکل پیچیده‌ای در خودرویی مدرن به‌چشم می‌خورد تا فناوری جدیدی در خودروها پیاده‌سازی می‌شود، متخصصان حرفه‌ای‌تر باید آموزش لازم را با حضور در مراکز خدمات به دیگران منتقل کنند.

آموزش از راه دور به کاهش سفرهای بی‌مورد و گسترش بیماری‌ها منجر می‌شود

همکاری مایکروسافت و مرسدس بنز با این هدف انجام شد تا تعمیرکاران با بهره‌برداری از فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، از راه دور آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

کریستن تریبر، معاون ارشد خدمات مشتری در زیرمجموعه‌ی مرسدس بنز در ایالات متحده، درباره‌ی همکاری جدید با مایکروسافت می‌گوید:

این حرکت تغییری اساسی در روند کاری ما محسوب می‌شود؛ خصوصا اکنون که به‌علت بحران ویروس کرونا، سبک کاری تغییر کرده است و ما هم به‌دنبال حداکثر ایمنی برای کارمندان هستیم، چنین تغییرهای منطقی به‌نظر می‌رسد. در همکاری با مایکروسافت، الگوی جدیدی از پشتیبانی فناوری و ارتباطات را پیاده‌سازی می‌کنیم. فناوری‌های جدید به فروشندگان و تعمیرکاران کمک می‌کند تا پیچیدگی خودروهای جدید را بهتر فرابگیرند. به‌همین‌ترتیب، نیاز به جابه‌جایی و سفر افراد از بین می‌رود و به بازدیدهای حضوری نیز نیازی نداریم. روند جدید مانند آن است که متخصصی را همیشه درکنار خود داشته باشید.

سیستم Mercedes Benz Virtual Remote Support این‌گونه کار می‌کند: در مرکز فروش و تعمیرات، تعمیرکاری که به آموزش یا کمک در تعمیر یا یادگیری ساختار خودرو نیاز دارد، از هدست هولولنز ۲ استفاده می‌کند. هدست واقعیت ترکیبی مایکروسافت می‌تواند محیطی سه‌بعدی را با المان‌های تعاملی و هولوگرام برای او به‌نمایش بگذارد که در میدان دید قرار می‌گیرند. سپس، تعمیرکار مذکور با یکی از متخصصان مرسدس بنز متصل ارتباط برقرار می‌کند. این متخصص امکان دیدن زاویه‌ی دید تعمیرکار را به‌صورت زنده دارد و هنگام ارتباط، تصاویر هولوگرام را با اطلاعات و پیام‌های متعدد به‌روز می‌کند. مناطقی که به تمرکز بیشتر نیاز دارند یا بخش‌‌هایی از خودرو که در مراحل آموزش مدنظر قرار می‌گیرند، به‌راحتی در ارتباط از راه دور به متخصص نشان داده می‌شوند. اسناد آموزشی و راهنماهای تعمیر نیز در همین فرایند جابه‌جا و بررسی می‌شوند.

استفاده از هولولنز 2 در آموزش تکنسین مرسدس بنز

سرویس راهنمایی و ارتباط از راه دور جدید مرسدس بنز به‌زودی برای تمامی ۳۸۳ مرکز فروش و تعمیرات این شرکت در ایالات متحده عرضه خواهد شد. مزایای این سرویس برای مراکز و شرکت اصلی بسیار زیاد هستند. متخصصان حاضر در مراکز تعمیر به‌راحتی با استفاده از فناوری واقعیت ترکیبی امکان یادگیری مفاهیم جدید را پیدا می‌کنند و با سرعت بیشتری به پرسش آن‌ها درباره‌ی فرایندهای تعمیر پاسخ داده می‌شود. به‌علاوه، در اوضاع‌واحوال کنونی و میانه‌ی بحران همه‌گیری، با کاهش ارتباط‌ها ایمنی و سلامت متخصصان و تعمیرکاران هم تضمین می‌شود. درنهایت، سفرهای کمتر برای آموزش حضوری هم به‌معنای تأثیر کمتر بر محیط‌زیست و انتشار کمتر CO2 خواهد بود.

سیستم آموزشی و کمک‌رسانی مرسدس بنز برای خریداران خودرو نیز مزیت‌های به‌همراه دارد. وقتی تعمیرکاران آموزش‌های بهتر و به‌روزتری درباره‌ی خودروهای مدرن دریافت کنند، تعمیر خودروهای سریع‌تر و بهتر انجام می‌شود. مرسدس بنز می‌گوید همکاری با مایکروسافت اولین سیستم واقعیت مجازی متمرکز بر تعمیر و نگه‌داری خودرو در جهان است. البته آن‌ها اولین شرکتی نیستند که از فناوری واقعیت ترکیبی مایکروسافت هولولنز استفاده می‌کنند؛ چراکه آئودی و فولکس‌واگن قبلا برای کاربردهای رسانه‌ای و ارتباط با مشتریان از فناوری استفاده کرده‌اند. ولوو نیز از سال ۲۰۱۶ در فرایندهای مهندسی خود از هولولنز استفاده می‌کند و فورد هم از سال ۲۰۱۷، فناوری مذکور را به مجموعه‌ی طراحی خود اضافه کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات