بازی ماینکرفت به پلی استیشن VR می‌آید

سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
موجنگ استودیوز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تا پیش از پایان ماه جاری میلادی، به‌روررسانی جدید ماینکرفت منتشر می‌شود و امکان تجربه‌ی این بازی را روی پلی‌استیشن VR فراهم می‌کند.
تبلیغات

استودیوی بازی‌سازی موجنگ استودیوز (Mojang Studios) که سال ۲۰۱۴ به‌تصاحب مایکروسافت درآمد، روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی از انتشار به‌روزرسانی جدید و رایگانی برای بازی محبوب ماینکرفت (Minecraft) خبر داد. این به‌روزرسانی جدید که تا پیش از پایان ماه جاری میلادی دردسترس قرار می‌گیرد، امکان اجرای ماینکرفت را روی پلتفرم پلی‌استیشن VR فراهم می‌کند. طرفداران ماینکرفت مدت‌ها است خواستار اضافه شدن این بازی به فهرست بازی‌های تحت پشتیبانی پلی ‌استیشن VR هستند و بیانیه‌ی جدید موجنگ استودیوز قطعا برای آن‌ها خوشحال‌کننده است.

درحال‌حاضر امکان اجرای بازی ماینکرفت روی تعدادی از پلتفرم‌های واقعیت مجازی نظیر آکیولس ریفت وجود دارد، اما این قضیه پلتفرم پلی ‌استیشن VR سونی را شامل نمی‌شود. همان‌طور که اشاره کردیم، طبق اطلاعیه‌ی رسمی موجنگ استودیوز، به‌روزرسانی جدید ماینکرفت همین ماه به‌رایگان دردسترس قرار می‌گیرد.

موجنگ استودیوز در بیانیه‌ی جدید خود می‌نویسد: «تمامی کسانی که ماینکرفت را روی پلی‌استیشن ۴ دارند به‌صورت خودکار، آن به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد. پس از دانلود کردن به‌روزرسانی، به قابلیت واقعیت مجازی بازی ماینکرفت دسترسی پیدا خواهید کرد. بدیهی است که برای تجربه‌ی ماینکرفت در حالت واقعیت مجازی، به پلی‌استیشن VR نیاز دارید». موجنگ استودیوز همچنین اسکرین‌شات‌هایی از نسخه‌ی پلی‌استیشن VR بازی ماینکرفت منتشر کرد که یکی از آن‌ها را در ادامه می‌توانید ببینید:

اسکرین شات ماینکرفت / Minecraft نسخه پلی استیشن وی آر / PlayStation VR

موجنگ استودیوز اعلام می‌کند که نسخه‌ی پلی‌استیشن VR ماینکرفت «قرار است همان ماینکرفتی باشد که می‌توانید هر روز، هر هفته، هر ماه و هر سال... روی پلی ‌استیشن ۴ اجرا کنید. هیچ چیز از بازی حذف نشده است». البته برخی محدودیت‌ها در این بین وجود دارند که توجه به آن‌ها الزامی است. البته این چالش‌ها ارتباط مستقیمی به خود ماینکرفت ندارند و به‌دلیل پلتفرم پلی‌استیشن VR ایجاد می‌شوند.

کاربران خواهند توانست از کنترلر پلی‌استیشن ۴ برای حرکت درون محیط بازی و انجام کارهای مختلف استفاده کنند و در حین این کار، با استفاده از هدست پلی‌استیشن VR دور و برشان را ببینند. موجنگ استودیوز می‌گوید ماینکرفت قرار است دو حالت مجزا با نام‌های Immersive و Living Room داشته باشد. البته موجنگ استودیوز فعلا ترجیح داده است جزئیات مربوط به این دو حالت را دردسترس رسانه‌ها قرار ندهد. 

با اینکه سال‌ها از انتشار ماینکرفت می‌گذرد، اما کاربران هنوز هم علاقه‌ی بسیار زیادی به آن دارند و همین موضوع باعث شده ماینکرفت همچنان به مسیر موفقیتش ادامه دهد. اوایل سال جاری میلادی بود که مایکروسافت اعلام کرد تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه از ماینکرفت در پلتفرم‌های مختلف به‌فروش رفته است. همچنین آمار نشان می‌دهد دنیاگیری ویروس کرونا باعث شده گیمرها علاقه‌ی بیشتری به ماینکرفت نشان دهند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات