عرضه هدست واقعیت مجازی ریورب G2 شرکت HP به تعویق افتاد

پنج‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
درحالی‌که تاریخ عرضه هدست واقعیت مجازی ریورب G2 شرکت HP به تعویق افتاده؛ اما اطلاعات جالبی از سخت‌افزار آن منتشر شده است.
تبلیغات

چند هفته قبل، گزارشی منتشر شد که از عرضه زودهنگام هدست واقعیت مجازی ریورب G2 شرکت HP خبر می‌داد. آنچه هدست ریورب جی ۲ (Reverb G2) شرکت HP را جذاب می‌کند، امکان ارائه‌ی محتوا با رزولوشنی بسیار بالا است که در ادامه، کمی به آن می‌پردازیم.

در گزارشی که امروز منتشر شد، به‌نظر می‌رسد اچ‌پی عرضه هدست واقعیت مجازی ریورب G2 را با کمی تأخیر انجام خواهد داد؛ اما دلیل این تأخیر هنوز مشخص نیست. بااین‌حال، اطلاعات موجود در گزارش نشان می‌دهد که هدست در دست ساخت اچ‌پی با ارتقای سخت‌افزاری همراه بوده و توان بیشتری در نمایش باکیفیت‌تر محتوا خواهد داشت.

طبق گفته‌های پیتر پیترسون، یکی از مقامات اچ‌پی، هدست ریورب G2 از لنزهایی با مشخصات سخت‌افزاری بهبودیافته نسبت به نسخه‌های قبلی استفاده می‌کند. از جمله مشخصات لنزها ارائه رزولوشن ۴،۳۲۰ در ۲،۱۶۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی است. علاوه بر آن، میدان دیدی ۱۱۴ درجه‌ای دراختیار کاربر قرار می‌گیرد. در صورتی که از کاربران هدست‌های واقعیت مجازی باشید، تفاوت تجربه‌ی محتوای واقعیت مجازی با مشخصات هدست ریورب G2 با هدست‌های موجود در بازار را متوجه خواهید شد.

هدست واقعیت مجازی ریورب جی 2 اچ پی

در ادامه توضیح داده می‌شود که تنها کیفیت بصری ارتقا نیافته و سیستم صوتی نیز با بهبودهایی همراه بوده است. استفاده از هدست، راحت‌تر شده و کنترلرها نیز از ارگونومی بهتری برخوردار شده‌اند. اچ‌پی برای هدست جدید خود از ۴ دوربین استفاده می‌کند که وظیفه آن‌ها ردیابی حرکات کاربر خواهند بود تا حس بهتری در تجربه‌ی محتوای واقعیت مجازی به کاربر منتقل شود.

با وجود اینکه گفته می‌شود عرضه‌ی هدست ریورب جی ۲ به‌جای عرضه در اواسط سپتامبر در اواخر ماه اکتبر راهی بازار خواهد شد؛ اما برخورداری از مشخصات سخت‌افزاری اشاره‌شده ارزش صبر کردن برای استفاده از هدست واقعیت مجازی جدید شرکت اچ‌پی را دارد.

باید در نظر داشت که غول فناوری ولو و مایکروسافت نیز در ساخت هدست ریورب جی ۲ به شرکت اچ‌پی کمک می‌کنند. با عرضه هدست جدید اچ‌پی، ریورب جی ۲ به هدستی تبدیل خواهد شد که بالاترین رزولوشن را به کاربران ارائه می‌دهد. قیمت محصول جدید اچ‌پی ۵۹۹ دلار اعلام شده و علاقه‌مندان هم‌اکنون می‌توانند نسبت به پیش‌خرید آن اقدام کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات