سونی پلتفرم پلی استیشن VR را پیشرفته‌تر می‌کند

دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
سونی در گزارشی که به‌تازگی منتشر کرده است از تمایل به ادامه‌ی سرمایه‌گذاری روی حوزه‌ی واقعیت افزوده و به‌طور دقیق‌تر پلتفرم پلی‌استیشن VR خبر می‌دهد.
تبلیغات

سونی در دوران عرضه‌ی کنسول بازی پلی ‌استیشن ۴ به بازار، تمرکزی ویژه روی هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر (PlayStation VR) داشت و توانست با آن به موفقیت خوبی دست پیدا کند. در آن دوران حتی بازی‌های مستقل سرگرم‌کننده‌ای نیز روی پلتفرم پلی ‌استیشن VR دردسترس قرار گرفتند که از بین آن‌ها می‌توانیم به Astro Bot Rescue Mission و Blood and Truth اشاره کنیم.

پلنفرم پلی‌استیشن VR حتی پا را از این هم فراتر گذاشت و سراغ بازی‌های بزرگ‌تری مثل Resident Evil 7 رفت. رزیدنت ایول ۷ از قابلیت‌های متنوع مبتنی‌بر فناوری VR پشتیبانی می‌کند تا تجربه‌ی ترسناک‌تری را به کاربر ارائه دهد. تمامی این موارد دست‌به‌دست هم دادند و موجب شدند مخاطبان، آینده‌ی امیدوارکننده‌ای را برای PSVR متصور شوند. نظر می‌رسد که سونی تصمیم دارد به این رویکرد ادامه دهد و در نسل نهم نیز از سیستم‌های واقعیت مجازی خود حمایت کند. براین اساس، بازی‌هایی مانند Hitman 3 روی پلی ‌استیشن ۵ (و ۴) به‌طور کامل از فناوری VR پشتیبانی می‌کنند و گزارش‌های اخیر حاکی از آن هستند که این موضوع در خصوص Resident Evil Village نیز صدق می‌کند.

سونی بارها به‌صراحت اعلام کرده که به سرمایه‌گذاری روی حوزه‌ی واقعیت مجازی علاقه دارد. گزارش شرکتی جدید سونی نیز مجددا به همین موضوع اشاره می‌کند. این شرکت اعلام کرده که ارتباط محتوای گیمینگ با فناوری واقعیت مجازی در نسل جدید بیش‌ازپیش ادامه می‌یابد و یکی از راهکارها برای دستیابی به این هدف، پیشرفت و نوآوری در فناوری واقعیت مجازی است.

در گزارش سونی می‌خوانیم: «بیشترین تمرکز به بحث ارتباط با کاربر معطوف خواهد شد. شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی برنامه دارد تا با فراهم کردن محتوای مناسب در ساختارها و ژانرهای مختلف گیمینگ و همچنین ایجاد پیشرفت در ارائه‌ی تجربه‌ی منحصر‌به‌فرد در زمینه VR، در این حوزه فعالیت کند».

سونی در همین گزارش در مورد احتمال عرضه‌ی بازی‌های انحصاری بیشتر برای پلتفرم پی‌سی صحبت می‌کند و می‌گوید تمایل دارد استودیوهای بازی‌سازی بیشتری را تصاحب و آن‌ها را به مجموعه‌‌استودیوهای فرست پارتی خود اضافه کند. در ادامه‌ی گزارش سونی به تصمیماتی که برای شتاب بخشیدن به انتشار محتوای انحصاری پلی ‌استیشن 5 اتخاذ شده، اشاره می‌شود. 

مقاله‌های مرتبط:

    سونی سال گذشته اعلام کرده بود که قصد ندارد به این زودی‌ها هدست پلی‌استیشن VR جدیدی را روانه بازار کند. البته شایعه‌هایی در این باره منتشر شده‌اند که به احتمال عرضه‌ی PSVR 2 درکنار کنسول پلی‌استیشن ۵ اشاره دارند.

    سونی در گزارش جدید خود، به‌طور دقیق مشخص نمی‌کند که چه برنامه‌هایی را برای پیشرفت بیشتر پلی‌استیشن VR تدارک دیده است. پتنت‌های ثبت‌شده توسط سونی نشان می‌دهد که کنترلرهایی شبیه به آنچه در Valve Index استفاده شده، برای این هدست‌ها نیز در نظر گرفته شده است. فناوری تصاویر سه‌بعدی استریواسکوپیک و هدست‌های بی‌سیم از دیگر احتمالاتی است که برای PSVR جدید عنوان شده است.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات