پلتفرم HTC Vive Sync برگزاری کنفرانس‌های واقعیت مجازی را امکان‌پذیر می‌کند

یک‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
HTC به‌تازگی ابزاری جدید تحت عنوان Vive Sync معرفی کرده است که به افراد امکان می‌دهد در محیطی سه‌بعدی با اتکا بر فناوری واقعیت مجازی، کنفرانس ویدئویی برگزار کنند.
تبلیغات

دنیاگیری ویروس کرونا بسیاری از شرکت‌ها را به تعطیلی کشاند و امروزه افراد زیادی مجبور شده‌اند پروژه‌های کاری را در خانه پیش ببرند. بدین ترتیب کارمندان برای ارتباط با یکدیگر و برگزاری جلسه، به بسترهایی خاص نیاز دارند که بتوانند از طریق آن‌ها کنفرانس‌هایی ویدئویی برگزار کنند. این موضوع باعث شده است میزان تقاضا برای ابزارهای ارتباطی به‌شدت بالا رود و آمار نشان می‌دهد امروزه صدها میلیون نفر درحال استفاده از این ابزارها هستند. 

HTC با معرفی ابزاری جدید تلاش کرده است روند برگزاری جلسات ویدئویی را لذت‌بخش‌تر از قبل کند. ابزار جدید اچ‌تی‌سی که به‌صورت ویژه برای پلتفرم واقعیت مجازی این شرکت یعنی وایو رونمایی شده است، وایو سینک (HTC Vive Sync) نام دارد. وایو سینک به کاربران امکان می‌دهد جلسات ویدئویی موردنظر را در فضایی سه‌بعدی و با اتکا بر فناوری واقعیت مجازی برگزار کنند. ویدئویی که اچ‌تی‌سی منتشر کرده است به‌خوبی شما را با ابزار وایو سینک اچ‌تی‌سی آشنا کند.

نخستین تفاوت مهم بین پلتفرم واقعیت مجازی جدید اچ‌تی‌سی با دیگر ابزارهای ارتباطی امروزی، فراهم سازی امکان استفاده از آواتارهای شخصی‌سازی شده است. بدین ترتیب کاربران وایو سینک می‌توانند نسخه‌ای مجازی از خودشان را درست کنند و از طریق آن به برگزاری جلسه بپردازند. آواتارهای موردبحث تنها به چهره منتهی نمی‌شوند و همچون انسانی با بدن کامل به‌نظر می‌رسند، این آواتارها می‌توانند زبان بدن را نیز انتقال دهند.

برای ساختن آواتار اختصاصی، نخستین کاری که باید انجام دهید گرفتن سلفی است. به‌دنبال گرفتن عکس سلفی می‌توانید شخصی‌سازی‌های خاصی نظیر تغییر بخش‌های مختلف صورت، انتخاب نوع بدن و همچنین نوع لباس روی آواتار خود انجام دهید. اچ‌تی‌سی گفته است قصد دارد در به‌روزرسانی‌های آینده، قابلیت‌های شخصی‌سازی بیشتری را به آواتارهایش بیاورد.

سیستم ویژه‌ی وایو پرو آی (Vive Pro Eye) می‌تواند حرکات چشم کاربر را رهگیری کند و آن‌ها را به فضای واقعیت مجازی که جلسه در حال برگزاری در آن است، انتقال دهد. گفته می‌شود از طریق سیستم ویژه‌ی خود پلتفرم با نام «سیستم رهگیری IK» حتی امکان رهگیری زبان بدن کاربر و انتقال آن به فضای سه‌بعدی موردبحث وجود دارد.

اچ تی سی وایو سینک / HTC Vive Sync

در فضای سه‌بعدی واقعیت مجازی ارائه‌شده توسط پلتفرم وایو سینک، ساعتی خاص قرار گرفته است که گذر زمان را نشان می‌دهد . این ساعت همچنین توانایی نمایش ساعت محلی افرادی را که در جلسه شرکت کرده‌اند، دارد. وایو سینک به‌صورت کامل با سرویس مایکروسافت وان‌درایو همگام‌سازی شده است، بنابراین کاربران می‌توانند از طریق آن فایل‌های PDF را با یکدیگر به‌اشتراک بگذارند. به‌لطف وان‌داریو همچنین امکان پخش ویدئوهایی کوتاه در جریان سخنرانی یا حتی اسلایدهای پاورپوینت فراهم می‌شود. در محیط واقعیت مجازی موردبحث، قلمی سه‌بعدی نیز برای نوت‌برداری ارائه می‌شود. در این محیط همچنین امکان گرفتن اسکرین‌شات و ضبط کردن کل جلسه وجود دارد.

اچ تی سی وایو سینک / HTC Vive Sync

اگر افراد شرکت‌کننده بخواهند به‌هنگام سخنرانی خود مدل‌های سه‌بعدی را نیز در داخل محیط واقعیت مجازی به‌نمایش دربیاورند، چنین امکانی برای‌شان فراهم شده است. ظاهرا وایو سینک از فایل‌های FBX و OBJ پشتیبانی می‌کند. اچ‌تی‌سی به‌هنگام معرفی پلتفرم وایو سینک نمونه‌ای از مدل سه‌بعدی را در قالب یک خودرو در داخل محیط برگزاری جلسه‌ به‌نمایش گذاشت که در تصویر بالا قابل‌مشاهده است.

براساس اعلام رسمی، حداکثر ۳۰ نفر می‌توانند در اتاق محل برگزاری جلسه حضور پیدا کنند. همچنین امکان استفاده از وایو سینک به‌صورت کاملا رایگان تا پایان سال ۲۰۲۰ برای تمامی کسب‌و‌کارها وجود دارد. بدیهی است که تمام کاربران برای حضور در جلسه به یکی از دستگاه‌های سری HTC Vive نیاز پیدا خواهند کرد. نسخه‌ی آزمایشی عمومی وایو سینک از چند روز پیش آغازبه‌کار کرده است و امکان دسترسی به آن از طریق وب‌سایت رسمی Vive وجود دارد. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد پلتفرم وایو سینک دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات