نوکیا توسعه‌ دوربین واقعیت مجازی ۴۵ هزار دلاری اوزو را متوقف کرد

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به استقبال اندک کاربران و شرکت‌های تولید محتوا از دوربین اوزو، نوکیا تصمیم به توقف تولید این محصول گرفته است.
تبلیغات

نوکیا پیش‌تر با توسعه‌ی دوربین ۳۶۰ درجه و حرفه‌ای اوزو (Ozo)، وارد رقابت در حوزه‌ی واقعیت مجازی شده بود. با توجه به حضور شرکت‌های قدرتمندی نظیر آکیولس در این حوزه، نوکیا تصمیم به متوقف کردن توسعه‌ی هدست‌های واقعیت مجازی گرفت تا نیازی به رقابت با شرکت‌های قدیمی و پیشرفته‌ی این بخش نداشته باشد. به همین دلیل و با توجه به اهمیت حوزه‌ی واقعیت مجازی در دنیای فناوری، غول ارتباطات فنلاند تصمیم به تولید دوربین‌های ۳۶۰ درجه‌ی مخصوص تولید محتوا گرفت و بدین ترتیب اوزو وارد بازار شد. 

طبق گزارش‌های منتشر شده، نوکیا اخیرا تصمیم به توقف توسعه‌ی دوربین اوزو گرفته و ۳۱۰ نفر از مهندسان این بخش را تعدیل کرده است. روابط عمومی نوکیا در این خصوص اعلام کرد:

روند آهسته‌ی توسعه‌ و فراگیر شدن فناوری واقعیت مجازی ما را به خروج از این حوزه مجبور کرد. بدین ترتیب چاره‌ای جز کنار گذاشتن پروژه‌ی اوزو نداشتیم. 

اکنون نوکیا تمرکز اصلی خود را بر توسعه‌ی فناوری و محصولات حوزه‌ی سلامت گذاشته است.

دوربین نوکیا اوزو ozo

نوکیا دوربین اوزو را در سال ۲۰۱۵ و با برچسب قیمت ۶۰ هزار دلار معرفی کرد. اوزو محصولی حرفه‌ای در بخش تولید و استریم ویدیو‌های سه‌بعدی و ۳۶۰ درجه بود که البته قیمت‌گذاری آن نیز به خوبی این موضوع را یادآوری می‌کرد. دیزنی، یوفا و سونی تعدادی از شرکت‌های مطرحی هستند که از اوزو برای تولید محتوای خود استفاده می‌کردند. در ادامه نوکیا با کاهش قیمت اوزو به ۴۵ هزار دلار سعی بر افزایش فروش و ترغیب شرکت‌ها به استفاده از آن کرد. با این حال فروش نه‌چندان مناسب این دوربین واقعیت مجازی باعث شد تا نوکیا تصمیم به متوقف کردن توسعه و فروش آن بگیرد. البته نوکیا همچنان به پشتیبانی و ارائه‌ی خدمات به خریداران ادامه خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات