پیش‌بینی فروش بالا برای هدست‌های واقعیت ترکیبی مایکروسافت

شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت با همکاری تولیدکنندگان مختلف به دنبال تسلط بر بازار واقعیت مجازی است.
تبلیغات

مایکروسافت و شرکای سخت‌افزاری آن تلاش‌های جدی خود برای تسلط بر بازار نوظهور واقعیت مجازی را چندی پیش رسانه‌ای کرده‌اند. مایکروسافت در تلاش است تا در ۱۲ اکتبر و همزمان با انتشار به‌روزرسانی بزرگ پاییزه‌ی ویندوز ۱۰ هدست‌های واقعیت ترکیبی ویندوز را وارد میدان رقابت با بزرگان این بخش کند.

تحلیل‌گران در مورد موفقیت و عملکرد این پلتفرم محتاطانه اظهارنظر می‌کنند؛ استفانی ال‌لاماس از موسسه‌ی تحقیقاتی سوپردیتا، موفقیت‌آمیز بودن این تلاش‌‌ها را (حداقل در کوتاه مدت) متصور است. ال‌لاماس در این مورد چنین گفته است:

مایکروسافت فرصت مناسبی برای تبدیل شدن به یک رقیب مهم برای آکیولیس و وایو در اختیار دارد. برندشان شناخته شده است و ابزار بازاریابی مناسبی در اختیار دارند. در این بین برچسب قیمت محصولات این پلتفرم برای بودجه‌های مختلف مناسب است.

ال‌لاماس معتقد است این پلتفرم جدید به واسطه‌ی نیاز سخت‌افزاری کمتر نسبت به رقبا برگ‌ برنده‌ی مهمی را در اختیار دارد. برگ‌برنده‌ی دیگری که مایکروسافت در رقابت با بزرگان بازار واقعیت مجازی در اختیار دارد، داشتن عنوان‌های بزرگ و محتوای بیشتر است. پیش‌بینی تحلیگر سوپردیتا فروش دوبرابری این هدست‌ها نسبت به آکیولیس در سه‌ماهه‌ی چهارم را نوید می‌دهد؛ ال‌لاماس پیش‌بینی می‌کند که فروش این هدست‌های هولوگرافیک ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر از وایو در سه‌ماهه‌ی چهارم سال‌جاری خواهد بود.

تحلیل‌گران معتقد هستند که نامگذاری نامتعارف «واقعیت ترکیبی ویندوز» احتمالا به سردرگمی و پس‌زدن محصولات این پلتفرم منجر خواهد شد. تفاوت بین نام‌های واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی باعث گیج شدن کاربران عادی می‌شود؛ هدست‌های مورد بحث ما در حقیقت واقعیت مجازی را به کاربران ارائه می‌دهد. کاربران در صورت آگاه نبودن از این مساله، تصور خواهند کرد که هدست‌های واقعیت ترکیبی ویندوز چیزی بسیار متفاوت و فراتر از رقبایی مانند ریفت و وایو ارائه می‌کنند. سردگمی و دل‌سردی ناشی از برآورده نشدن انتظارات، از مسائلی است که مایکروسافت برای موفقیت در این بازار نیازمند توجه به آن است.

همگان منتظر هنرنمایی مایکروسافت و شرکای سخت‌افزاری آن در بازار واقعیت مجازی هستند، با این حال هنوز برای اظهارنظر قطعی در مورد موفقیت این تلاش‌ها زود است. نظر شما در مورد این هدست‌ها چیست؟ آیا این هدست‌ها خطری برای بزرگان این بازار ایجاد خواهند کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات