مایکروسافت شبکه اجتماعی واقعیت مجازی AltspaceVR را تصاحب کرد

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت قصد دارد با خرید شبکه‌ی اجتماعی AltspaceVR و احیای آن، بیش از پیش از فناوری واقعیت ترکیبی بهره ببرد.
تبلیغات

AltspaceVR نام شبکه‌ی اجتماعی مبتنی بر واقعیت مجازی است که به دلیل مشکلات شدید مالی در آستانه‌ی تعطیلی و ورشکستگی قرار داشت. این شبکه که میزبان رویدادهای جذابی چون استندآپ کمدی یا مناظره‌های انتخاباتی است، از این به بعد زیر پرچم ردموندی‌ها فعالیت خواهد کرد.

پیش‌تر گفته می‌شد پالمر لاکی، یکی از مؤسسان آکیولس قصد کمک به این استارتاپ دارد؛ اما به نظر می‌رسد اکنون مایکروسافت ناجی AltspaceVR خواهد بود.

اعضای تیم این شبکه‌ی اجتماعی نیز به مایکروسافت پیوسته‌اند. الکس کیپ‌من، خالق هولولنز مایکروسافت، گفته است:

با همکاری تیم AltspaceVR می‌توانیم خیلی زود به دنبال فراگیرشدن واقعیت ترکیبی در دنیا باشیم.

سخنگوی مایکروسافت نیز گفته است:

AltspaceVR با همان نام و ترکیب قبلی خود به کار ادامه خواهد داد. مایکروسافت بیشتر علاقه دارد جوامع فعلی بیش از پیش از این شبکه‌ی اجتماعی برای ارتباط و تعامل با دوستان جدید و قدیمی خود استفاده کنند. در ماه‌های اولیه ما روی انجمن خود کار می‌کنیم و مطمئن می‌شویم که Altspace VR همچنان طرفداران خودش را دارد و در نهایت به دنیای جدیدی از واقعیت مجازی خوشامد می‌گوییم.

کمدین‌های مشهوری چون ریگی واتس و دریو کری و شخصیت علمی چون بیل نای در این شبکه‌ی اجتماعی حضور داشته‌اند. AltspaceVR با همکاری NBC News در سال ۲۰۱۶ رویدادهای زنده‌ی مربوط به انتخابات آمریکا را نیز پوشش داد. این پلتفرم واقعیت مجازی از سال ۲۰۱۵ در دسترس کاربران آکیولس ریفت، گیر وی‌آر، اچ‌تی‌سی وایو و دیگر هدست‌های مشابه بوده است.

مایکروسافت هیچ برنامه‌ای برای تعطیلی AltspaceVR یا فعالیت روی پلتفرم‌های واقعیت مجازی رقیب ندارد.

سخنگوی مایکروسافت گفته است:

AltspaceVR به فعالیت خود روی کامپیوترهای ویندوزی و مک در حالت دو‌بعدی، اچ‌تی‌سی وایو، آکیولس ریفت، دی‌دریم گوگل و گیر وی‌آر سامسونگ ادامه خواهد داد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات