هدست استیم وی آر ال جی در فستیوال واقعیت مجازی کره رؤیت شد

سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
مدل به‌روزرسانی‌شده‌‌ی هدست واقعیت مجازی استیم وی‌آر ال‌جی که اوایل سال جاری معرفی شده است، یک بار دیگر رؤیت شد.
تبلیغات

اگرچه فناوری واقعیت مجازی همانند برخی دیگر از حوزه‌ها از جمله گوشی‌های هوشمند، هنوز به‌طور گسترده در بین کاربران رواج پیدا نکرده است؛ اما تقریبا همه‌ی شرکت‌های نام‌آشنای صنعت موبایل فعالیت‌هایی در این زمینه انجام داده‌اند. ال‌جی در این بین نسبت به برخی از رقبایش کمی دیرتر وارد میدان شده؛ اما اکنون اطلاعات جدیدی از محصول واقعیت مجازی این کمپانی در دسترس قرار گرفته است.

هدست استیم‌ وی‌آر ال‌جی اوایل سال جاری در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی (GDC) معرفی شد. این محصول با همکاری دو شرکت وَلو و ال‌جی تولید شده است و از کیت توسعه‌ی نرم‌افزار (SDK) استیم وی‌آر وَلو بهره می‌برد. شکل ظاهری این هدست واقعیت مجازی به هدست اچ‌تی‌سی وایو شباهت دارد؛ اما بهبودهایی در محصول نامبرده اعمال شده است تا تجربه‌ی کاربری و نیز سبک طراحی آن ارتقاء یابد.

متأسفانه ال‌جی پس از معرفی هدست استیم وی‌آر، در زمینه‌ی توسعه‌ی این محصول عملکرد قابل توجهی نداشته و فقط اطلاعاتی در مورد این پروژه ارائه داده است تا کاربران بتوانند با هدست یادشده بیشتر آشنا شوند. درهرحال پس از چند ماه و در هفته‌ی جاری، برخی افراد از سازمان بین‌المللی واقعیت مجازی سیلیکون ولی (SVVR)، هدست ال‌جی را در فستیوال واقعیت مجازی کشور کره رؤیت و متعاقبا در مورد آن توییت ارسال کرده‌اند. در ادامه این توییت را با هم مرور می‌کنیم:

هدست واقعیت مجازی SteamVR LG
همین حالا هدست استیم وی‌آر ال‌جی را تست کردیم. نمایشگر این محصول به سمت بالا می‌چرخد و باید گفت این محصول فوق‌العاده است! نمی‌توانیم تا عرضه‌ی این محصول صبر کنیم. pic.twitter.com/wXMC0mQw9e— #SVVR (@SVVRLIVE) September 18, 2017
هدست واقعیت مجازی SteamVR LG
هدست واقعیت مجازی SteamVR LG
هدست واقعیت مجازی SteamVR LG
هدست واقعیت مجازی SteamVR LG

بر اساس اطلاعاتی که در زمان معرفی هدست مورد بحث در GDC ارائه شد، مشخصات فنی نمونه‌ی اولیه‌ی این محصول نسبت به هدست اچ‌تی‌سی وایو کمی بهتر است. در ادامه ویژگی‌های هدست ال‌جی استیم وی‌آر را مشاهده می‌کنید:

  • دو پنل صفحه نمایش با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۱۲۸۰ پیکسل برای هر کدام
  •  نمایشگرهایی از نوع اولد که توسط شرکت ال‌جی تولید شده‌اند
  • قطر نمایشگرها معادل ۳.۶۴ اینچ
  • نرخ نوسازی ۹۰ هرتز
  • زاویه‌ی دید ۱۱۰ درجه (FOV-110)

نمایندگان SVVR موفق نشده‌‌اند مشخصات فنی نمونه‌ی نمایشی جدید هدست استیم وی‌آر ال‌جی را به‌ دست بیاورند؛ اما می‌توان انتظار داشت که این نسخه نسبت به مدل اولیه که ویژگی‌های آن را در بخش بالا مرور کردیم، به‌روزرسانی شده و بهبود پیدا کرده باشد. شایان ذکر است که اولین مدل هدست نامبرده، در GDC معرفی شد و برخلاف هدست‌هایی مثل آکیولس ریفت، فاقد هدفون‌های داخلی بود و ال‌جی از یک پورت ۳.۵ میلی‌متری در کنار یک جفت هدفون در این محصول بهره گرفته بود؛ درست همانند کاری که شرکت اچ‌تی‌سی در هدست واقعیت مجازی وایو خود انجام داد. البته هدفون‌های استیم وی‌آر ال‌جی همانند نمونه‌هایی که به همراه هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی وایو عرضه می‌شوند، لوکس نیست. ال‌جی همچنین دو عدد کنترلر دستی در GDC به‌نمایش گذاشته است که مجموع دکمه‌های تعبیه‌شده روی آن به دکمه‌های کنترلرهای اچ‌تی‌سی وایو شباهت دارد.

ال‌جی در GDC اعلام کرده که کیت‌های توسعه‌ی هدست مورد اشاره از قبل برای برخی از شرکای تجاری این کمپانی ارسال شده و قرار است این محصول در نهایت تا پایان سال جاری میلادی عرضه شود. شرکت ولو تغییراتی در سیستم ردیابی استیم وی‌آر و کنترلرها اعمال می‌کند؛ اما اکنون مشخص نیست که آیا دلیل ایجاد تأخیر در عرضه‌ی هدست ال‌جی، انتظار برای کامل شدن روند به‌روزرسانی‌های ولو است یا خیر. افزون بر این تاکنون هیچ جزئیاتی در مورد تاریخ و قیمت هدست‌های واقعیت مجازی استیم وی‌آر ال‌جی در دسترس قرار نگرفته است.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات