مقایسه سرعت آیفون 13 پرو و گلکسی اس 21 اولترا

چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در این ویدئو، آیفون ۱۳ پرو اپل را با گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ مقایسه می‌کنیم تا متوجه‌ شویم در سه سناریو عملکرد این دو گوشی با مشخصات سخت‌افزاری متفاوت چگونه است.
تبلیغات

در ابتدا همراه ویدئو زومیت باشید:

با وجود نارضایتی کاربران، سامسونگ بازهم کهکشانی جدیدش را بسته به منطقه با یکی از دو تراشه Snapdragon 888 و Exynos 2100 عرضه می‌کند؛ اما کره‌ای‌ها می‌گویند «اگزینوس بازگشته است» و گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا دستگاهی بود که با این شعار روانه بازار شد: «با ارتقای عملکرد، بهره‌وری و قابلیت مبتنی‌بر هوش مصنوعی و دوربین‌محور، استاندارد جدیدی در زمینه تجربه گوشی هوشمند پرچم‌دار رقم می‌زند».

اگزینوس 2100 نخستین تراشه سامسونگ است که دیگر از هسته‌های پردازشی اختصاصی شرکت کره‌ای استفاده نمی‌کند. این تراشه از ساختار CPU سه‌تایی ۱+۳+۴ به‌ترتیب با یک هسته قدرتمند Cortex X1 و سه هسته میانی Cortex A78 و چهار هسته کم‌مصرف Cortex A55 برای دستیابی به ۱۹ درصد بهبود در پردازش‌های تک‌هسته‌ای و ۳۳ درصد در پردازش‌های چندهسته‌ای بهره می‌گیرد.

سامسونگ بیش از ۴۶ درصد عملکرد گرافیکی بهتر را با ماژول ۱۴ هسته‌ای Mali G78 پیش‌بینی می‌کند که پیشرفت شگفت‌انگیزی به‌حساب می‌آید. کره‌ای‌ها می‌گوید تراشه اگزینوس 2100 به‌مدد فناوری جدید AMIGO نرخ فریم پایدارتری در بازی‌ها به‌ارمغان می‌آورد؛ موضوعی که همواره یکی از ضعف‌های اصلی خانواده اگزینوس بود.

اپل حکمران مطلق تراشه‌‌های موبایل به‌حساب می‌آید و به‌نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۱ نیز تغییری در این وضعیت ایجاد نخواهد شد. اپل می‌گوید A15 Bionic، همان تراشه‌ای که به گوشی آیفون ۱۳ پرو قدرت می‌بخشد، در پردازش‌های CPU و GPUمحور به‌ترتیب ۵۰ و ۳۰ درصد سریع‌تر از رقبا عمل می‌کند؛ البته اپل امسال دو مدل از تراشه A15 را با گرافیک ۴ و ۵ هسته‌ای برای آیفون‌های عادی و پرو در نظر گرفته است.

کوپرتینونشین‌ها در تراشه A15 Bionic از مجموعه دستورالعمل‌های ARMv8 آرم استفاده می‌کنند و تولید آن را به شرکت TSMC با فناوری ساخت ۵ نانومتری این شرکت واگذار کرده‌اند. اپل می‌گوید تراشه A15 در دل خود از ۱۵ میلیارد ترانزیستور میزبانی می‌کند که ۲۷ درصد بیشتر از تعداد ترانزیستورهای به‌کاررفته در A14 Bionic است.

A15 Bionic در آیفون ۱۳ پرو از ترکیب ۲ هسته پرقدرت Avalanche با فرکانس ۳٫۲۳ گیگاهرتز و ۴ هسته کم‌مصرف Blizzard با فرکانس ۲ گیگاهرتز به‌عنوان CPU و از ماژول ۵ هسته‌ای اختصاصی اپل به‌عنوان GPU استفاده می‌کند. موتور پردازش عصبی ۱۶ هسته‌ای به‌کاررفته در تراشه A15 Bionic می‌تواند در هر ثانیه ۱۵٫۸ تریلیون عملیات محاسباتی انجام دهد.

گوشی آیفون ۱۳ پرو از فروشگاه الماس پایتخت و همچنین گلکسی اس ۲۱ اولترا توسط گارانتی داریا همراه پایتخت جهت بررسی دراختیار زومیت قرار گرفته است. برای مشاهده مشخصات و قیمت روز گوشی ها از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره عملکرد این دو گوشی پرچم‌دار چیست؟ آیا انتظار این تفاوت را داشتید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات