نگاه نزدیک به iPadOS 14 نسخه پابلیک بتا

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
iPadOS 14، جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل تبلت اپل، به‌صورت بتای عمومی در‌دسترس کاربران و علاقه‌مندان قرار دارد. در این ویدئو، نگاهی نزدیک به آن خواهیم انداخت.
تبلیغات

اپل نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل اختصاصی آیپدهای خود یعنی، آیپد او‌اس ۱۴ را در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان WWDC معرفی کرد. تغییرات ایجادشده آن‌چنان بنیادین نیستند؛ اما قطعا موجب کاربرد آسان‌تر برنامه‌ها خواهند شد. نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل اختصاصی آیپد تمرکز ویژه‌ای روی بازطراحی اپلیکیشن‌ها کرده است تا بدین‌ترتیب، بیشتر از نمایشگر بزرگ این گجت بهره‌مند شود؛ به‌ویژه در استفاده از قلم، اپل سیاست‌های ویژه‌ای در نظر گرفته تا کاربر از این قسمت بتواند بیشترین استفاده ممکن را داشته باشد. وجه اصلی تمایز در سیستم‌عامل اپل درحال‌حاضر پشتیبانی از قلم است. تبلت‌های آیپد ازاین‌پس پشتیبانی بهتری از دست‌خط نوشته‌شده با Apple Pencil خواهند داشت. این ویژگی با عنوان Scribble معرفی شده است و می‌تواند با تشخیص دست‌خط‌های زبان انگلیسی آن‌ها را به متن تایپی تبدیل کند تا کاربر بتواند آن‌ها را به‌راحتی کپی کند. 

برای آشنایی بیشتر با iOS 14، در‌ادامه همراه نگاه نزدیک زومیت باشید:

تماشا در آپارات | تماشا در یوتیوب | تماشا در IGTV

iPadOS حالا نام مجزایی از سیستم‌عامل آیفون، یعنی iOS دارد؛ اما این دو سیستم‌عامل همچنان ویژگی‌های مشترک زیادی دارند. برای مثال، در معرفی سیستم‌عامل iOS 14 دیدیم که ویژگی‌هایی مثل گروه‌ها در iMessage، دانلود سریع App Clips، مسیریابی مخصوص دوچرخه در Maps و Memoji ارائه شدند که در آیپد او‌اس ۱۴ نیز دردسترس کاربران قرار خواهند داشت. دستیار صوتی اپل، Siri، در آیپد او‌اس ۱۴ همچون آی‌او‌اس ۱۴ با تغییرات ظاهری همراه خواهد بود.

دیدگاه شما درباره‌ی iOS 14 چیست؟ آیا این نسخه از سیستم‌عامل موفق خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات