تماشا کنید: صدای آغاز به کار ویندوز از نسخه‌ی 3.1 تا سکوت در ویندوز 10

جمعه ۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
همه‌ی نسخه‌های سیستم عامل مایکروسافت از ویندوز ۳.۱ تا ویندوز ۸ یک ویژگی مشترک برای آگاه کردن کاربر از آماده به کار بودن، دارند؛ موسیقی شروع به کار!
تبلیغات

مایکروسافت در تمام نسخه‌های سیستم عاملش که شامل ویندوز ۳.۱ تا ویندوز ۸ می‌شود، یک قطعه‌ی موسیقی را برای زمان بالا آمدن ویندوز اختصاص می‌داد، اما ردموندی‌ها این عادت را در مورد ویندوز ۱۰ ترک کرده‌اند.

در صورتی که ویندوز ۱۰ را نصب و استفاده کرده باشید، این موضوع نظر شما را جلب کرده است. حتی اگر در کنترل پنل ویندوز به سراغ تنظیمات صدا رفته و گزینه‌ی Play Windows Startup Sound را فعال کرده و کامپیوتر خود را ریستارت کنید، باز هم صدایی نخواهید شنید.

وب‌سایت مشبل برای یافتن چرایی این موضوع به سراغ مایکروسافت رفته است. ردموندی‌ها در این خصوص چنین اظهار نظر کرده‌اند:

زمانی که در حال طراحی سیستم صوتی ویندوز ۱۰ بودیم، بصورت داخلی این سیستم را بصورت خاموش قرار دادیم. در زمان استفاده از ویندوز ۱۰ تنها صداهایی را خواهید شنید که برایتان اهمیت دارد. ما صدای آغاز به کار سیستم عامل را به این دلیل حذف کردیم، چراکه آغاز به کار سیستم عامل در عصر گجت‌های مدرن چندان مهم نیست. در استفاده از یک گجت هوشمند این کاربر است که اهمیت دارد نه اعلام وجود خود دستگاه.

با توجه به این موضوع می‌توانید سیر تحول صدای آغاز به کار سیستم عامل ویندوز را ویدیویی که در ادامه قرار گرفته، مشاهده کنید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات