پروژکتور علاءالدین رونمایی شد؛ یکی از جذاب‌ترین محصولات CES 2024

دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
مطالعه 3 دقیقه
ویدئو پروژکتور XGIMI مدل Horizon MAX روی طاقچه با پس‌زمینه کالباسی
Xgimi پروژکتور سه‌کاره‌ی Aladdin (علاءالدین) مخفی در چراغ سقفی و اسپیکر را به‌همراه پرنورترین پروژکتور خود در آستانه نمایشگاه CES 2024 رونمایی کرد.
تبلیغات

شرکت Xgimi لحظاتی پیش از آغاز رسمی نمایشگاه CES 2024 پرنورترین ویدئو پروژکتور هوشمند 4K حال‌ حاضر خود را با نام Horizon Max به‌همراه ویدئو پروژکتور سه‌کاره Aladdin رونمایی کرد. پروژکتور پرنور ایکس‌جیمی طبق مشخصات فنی ۳۱۰۰ لومن ISO روشنایی ارائه می‌کند و پروژکتور علاءالدین نقش چراغ سقفی و اسپیکر بلوتوثی خانگی را ایفا خواهد کرد.

براساس بیانیه رسمی XGIMI، ویدئو پروژکتور جدید این شرکت، Horizon Max، با وضوح 4K می‌تواند به‌لطف لیزر Dual Light 2.0 و منبع نور LED هیبریدی روی دستگاه تا ۳۱۰۰ لومن ISO روشنایی تولید کند. هرچند ایکس‌جیمی سابقه خوبی در بیان میزان روشنایی ندارد و در گذشته امتیاز روشنایی ویدئو پروژکتورهای خود را تا ۲۷ درصد بیش‌ازحد اعلام کرده است، مسئله‌ای که بعد از مواجه‌ شدن با دادخواست اپسون (Epson) به آن اعتراف کرد.

ویدئو پروژکتور Horizon Max کنتراست ۲۰۰۰:۱ و قابلیت پشتیبانی از صدای DTS و اصلاح رنگ دارد و گواهی IMAX Enhanced نیز دریافت کرده است تا دستگاه مناسبی برای پخش محتوای IMAX Enhanced از دیزنی پلاس و سایر پلتفرم‌های استریم باشد.

پروژکتور Xgimi مدل Aladdin درحال پخش روی دیوار برای خانواده آسیایی

پروژکتور Horizon Max مانند بسیاری از پروژکتورهای هوشمند به‌صورت خودکار بهترین محل برای نمایش تصویر را پیدا می‌کند؛ همچنین، ویژگی جدیدی دارد که تنظیمات خاص را برای دیوارهای خاص ذخیره می‌کند. بدین‌ترتیب، قابلیت Intelligent Screen Adaptation تنظیمات گیمینگ را وقتی روی یک دیوار متمرکز شده است به‌ خاطر می‌آورد و اگر جهت آن را به دیوار دیگری تغییر دهید که برای نمایش فیلم از آن استفاده کرده‌اید، تنظیمات مربوط به آن دیوار را اعمال می‌کند.

پروژکتور Xgimi مدل Aladdin نصب در اتاق خواب بالای تخت دو نفره

ویدئو پروژکتور Aladdin جدید مخفی در چراغ سقفی شرکت ایکس‌جیمی طراحی بر پایه پروژکتور IP قدیمی Popin دارد. هرچند اکنون ایکس‌جیمی شرکت Popin ژاپن را تصاحب کرده و و شباهت زیاد پروژوکتور علاءالدین ایکس‌جیمی به پروژکتور Aladdin 2 Plus فعلی شرکت پاپین (Popin) مشکلی ایجاد نمی‌کند. قیمت ویدئو پروژکتور پاپین درحال‌حاضر ۸۹۷ دلار آمریکا است.

ویدئو پروژکتور Aladdin مستقیماً به سوکت چراغ در سقف نصب می‌شود و می‌تواند وضوح تصویر ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ را تا حداکثر اندازه ۱۰۰ اینچ تولید کند. لامپ یکپارچه با پروژکتور را می‌توان با کنترل ریموت دستگاه یا اپلیکیشن Xgimi کنترل کرد؛ اما، متأسفانه این لامپ با اکوسیستم‌های خانه هوشمند ازجمله Matter سازگاری ندارد.

اسپیکرهای هارمن کاردون درون پروژکتور با زاویه ۳۶۰ درجه صدا را پخش می‌کنند و نکته مثبت آن‌ها این است که می‌توانید بدون روشن کردن ویدئو پروژکتور از صدای آن‌ها بهره‌مند شوید. بنابراین، امکان اتصال آن به گوشی سامسونگ یا گوشی شیائومی یا حتی گوشی آیفون وجود دارد.

هردو ویدئو پروژکتور جدید ایکس‌جیمی از سیستم‌عامل اندروید TV به سیستم‌عامل گوگل TV مهاجرت کرده‌اند که امکان استفاده از نتفلیکس را فراهم می‌کند. نصب نتفلیکس روی پروژکتورهای هوشمند مبتنی‌بر اندروید TV دشواری‌های خاصی دارد که اکنون با مهاجرت به گوگل TV برطرف خواهند شد.

نمایش ویدئو پروژکتورهای جدید ایکس‌جیمی و سایر محصولات خلاقانه این شرکت از ۹ ژانویه آغاز می‌شود و تا ۱۲ ژانویه ادامه خواهد داشت. بنابراین، قیمت نهایی یا تاریخ دقیق عرضه محصولات را هنوز مشخص نکرده است. گفته می‌شود ویدئو پروژکتور Horizon Max کمتر از ۳۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت و تا اواخر ۲۰۲۴ روانه بازار می‌شود. از سویی دیگر، اعلام مشخصات دقیق، قیمت و تاریخ عرضه ویدئو پروژکتور Xgimi Aladdin به زمان دیگری موکول شد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات