پروژکتور هوشمند سامسونگ، هر سطحی را به نمایشگر تعاملی تبدیل می‌کند

دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
پروژکتور سامسونگ Premiere 8K
پروژکتورهای لیزری جدید سامسونگ موسوم‌ به Premiere 8K و Premiere 5 با ویژگی Lightwarp هر سطحی را به نمایشگر تعاملی تبدیل می‌کنند.
تبلیغات

سامسونگ دست‌ پُر به لاس‌وگاس آمده و در CES 2024 پروژکتورهای جدیدی به‌نمایش گذاشته است. غول فناوری کره‌ی جنوبی چهار پروژکتور جدید رونمایی کرده که Premiere 8K و Premiere 5 بهترین آن‌ها هستند و با قابلیتی به‌نام Lightwarp ارائه می‌شوند؛ ویژگی جذابی که می‌تواند هر سطحی را به نمایشگر تعاملی تبدیل کند.

براساس اعلام سامسونگ، این اولین‌بار است که فناوری‌های مدرن پروژکتور برای محیط کاری و حرفه‌ای اکنون در دستگاه‌های کوچک خانگی دردسترس قرار گرفته‌اند. Premiere 8K و Premiere 5 به شما اجازه می‌دهند هر محتوایی را روی هر سطحی نمایش دهید. به‌عنوان مثال می‌توان داشبوردی قابل‌ تنظیم پر از ابزارک‌های مختلف مثل آب‌وهوا، ساعت و موارد دیگر را با پروژکتورهای این شرکت روی سطح مورد نظر نمایش داد.

سامسونگ می‌گوید امکان نوشتن یادداشت یا اجرای بازی رومیزی یکی دیگر از امکانات جذاب پروژکتورهای Premiere 8K و Premiere 5 محسوب می‌شود؛ زیرا می‌توان با سطح مورد نظر که تصویر را نمایش می‌دهد تعامل نیز برقرار کرد. جزئیات کامل درمورد روش عملکرد این محصولات هنوز ارائه نشده است.

همه‌ی پروژکتورهای سامسونگ در سال ۲۰۲۴ از Gaming Hub نیز بهره خواهند برد؛ قابلیتی که به کاربر اجازه می‌دهد بدون نیاز به کنسول پلی استیشن یا کنسول ایکس باکس، به هزاران بازی جذاب دسترسی داشته باشد. علاوه‌براین می‌توان از پروژکتورها به‌عنوان بلندگوی هوشمند استفاده کرد.

پروژکتور سامسونگ Premiere 5

سامسونگ پروژکتور پریمیر ۵ را دستگاهی همه‌کاره می‌نامد. این شرکت پروژکتور مذکور را به‌عنوان جمع‌وجورترین مدل لیزری جهان توصیف می‌کند که امکان پخش محتوا را در صفحه‌ای به ارتفاع ۷٫۹ متر، عرض ۵٫۴ متر و عمق ۵٫۴ متر دارد. وزن این محصول حدود ۱٫۶ کیلوگرم است و بنابراین قابلیت حمل بسیار بالایی دارد. ابعاد کوچک پروژکتور به کاربر اجازه می‌دهد با ویژگی Lightwarp تصاویر را به‌راحتی روی انواع میزهای خانگی پخش کند.

پروژکتور سامسونگ Premiere 8K

سامسونگ می‌گوید با قرار دادن Premiere 5 در فاصله‌ی حدود نیم‌متری از سطح مورد نظر می‌توان محتوا را با ابعاد ۱۰۰ اینچ نمایش داد. از ویژگی‌های جذاب این محصول می‌توان به فوکوس خودکار و تعادل رنگ اشاره کرد و علاوه‌بر با کلید چندمنظوره‌ی تغییر حالت هنگام اتصال به گوشی هوشمند، نمایشگر آن‌ها را خاموش می‌کند.

هنوز نمی‌دانیم برای اتصال به پروژکتور پریمیر ۵ حتماً به گوشی سامسونگ نیاز است یا با گوشی آیفون، گوشی شیائومی یا سایر برندها نیز کار می‌کند. از دیگر امکانات دستگاه مذکور می‌توان به بلندگوی داخلی ۱۰ واتی اشاره کرد که به‌گفته‌ی سامسونگ صدایی غنی و با وضوح بالا در محیط پخش می‌کند.

پروژکتور سامسونگ Premiere 8K

پروژکتور سامسونگ Premiere 8K

سامسونگ با پروژکتور Premiere 8K، بهترین امکانات و جدیدترین فناوری‌های خود را دردسترس کاربران قرار می‌دهد. این محصول از Wireless One Connect Box پشتیبانی می‌کند. با این ویژگی می‌توانید همه‌ی ابزارها و کنسول‌های استریم خود را متصل و سپس محتوا را از فاصله‌ی ۱۰ متری به پروژکتور ارسال کنید.

براساس اعلام سامسونگ، پریمیر 8K اولین محصولی است که خروجی ۱۰۰ وات را با فناوری دالبی اتموس و صدای 8.2.2 کاناله ترکیب می‌کند؛‌ قابلیتی که با فعال‌سازی آن به‌نظر می‌رسد صدا به‌جای پروژکتور از دل تصویر پخش می‌شود. این دستگاه می‌تواند از فاصله‌ی حدود ۳۰ سانتی‌متری، محتوا را با ابعاد ۱۵۰ اینچ نمایش دهد؛ درحالی‌که محصولات رقیب برای این کار باید حدود ۴٫۸ متر با سطح مورد نظر فاصله داشته باشند.

ویژگی جذاب دیگر پریمیر 8K این است که با فناوری هوش مصنوعی می‌تواند محتوای 4K را به 8K تبدیل و آن‌ها را پخش کند. سامسونگ می‌گوید Premiere 7 و Premiere 9 جدید نیز درواقع مدل به‌روز LSP7T و LSP9T سری پریمیر هستند که هردو به پردازنده کوانتومی 4K مجهز شده‌اند و روشنایی بالایی را به‌همراه صدای دالبی اتموس ارائه می‌دهند.

قیمت پروژکتور سامسونگ پریمیر ۵ و پریمیر 8K هنوز اعلام نشده است و همچنین نمی‌دانیم چه زمانی روانه‌ی بازار خواهند شد. امیدواریم این محصولات نسبت‌ به قیمت پروژکتور کنونی رقبا، با برچسب منطقی‌تر روانه‌ی بازار شوند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات