ال جی پیشرفته‌ترین پروژکتورهای 4K خود را رونمایی کرد

سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
HU715Q و HU710P پروژکتورهای 4K جدید ال جی هستند که ۲۰٬۰۰۰ ساعت طول عمر دارند و با فناوری‌هایی مثل تصحیح کیستون تجربه‌ی بصری لذت‌بخشی را ارائه می‌دهند.
تبلیغات

ال جی به‌تازگی پیشرفته‌ترین پروژکتورهای خود را رونمایی کرده است. این پروژکتورها که با نام LG CineBeam HU715Q و HU710P شناخته می‌شوند دارای وضوح 4K هستند، توانایی پشتیبانی از استاندارد HDR را دارند و به نسبت کنتراست ۲٬۰۰۰٬۰۰۰:۱ دست پیدا می‌کنند. به گزارش دیجیتال ترندز، دو پروژکتور رده‌بالای ال جی در فصل اول سال جاری میلادی به دست مخاطبان خواهند رسید. فعلاً به قیمت محصولات جدید کره‌ای‌ها اشاره نشده است.

پروژکتور HU710P از منبع نور ترکیبی لیزر-LED استفاده می‌کند که به گفته‌ی ال جی هیچ‌نیازی به چرخه‌ی رنگ ندارد و می‌تواند حداکثر ۲٬۰۰۰ لومن روشنایی تولید کند. پروژکتور HU715Q که بزرگ‌تر است و در دسته‌ی پروژکتورهای فوق کوتاه‌برد جای می‌گیرد صرفاً به نور لیزر اتکا می‌کند و روشنایی حداکثر ۲٬۵۰۰ لومن ارائه می‌دهد.

هر دو پروژکتور ۲۰۲۲ ال جی در اکثر حالت‌ها در فضاهای سربسته کار می‌کنند، بااین‌حال به گفته‌ی ال جی می‌توان از این دستگاه‌ها پس از غروب آفتاب در فضای خارج از خانه هم استفاده کرد.

دو نفر در حال تماشا فیلم با پروژکتور 2022 ال جی HU715Q

در زمینه‌ی ابعاد تصویر، پروژکتور HU710P بیشتر از مدل دیگر دست کاربر را باز می‌گذارد و امکان تولید تصاویری ۴۰ تا ۳۰۰ اینچی را فراهم می‌کند. بااین‌حال ازآن‌جاکه با پروژکتوری طرف هستیم که نور را از بخش جلویی می‌تاباند، باید فاصله‌ی پروژکتور از سطحی که تصویر روی آن به نمایش درمی‌آید بیشتر باشد؛ با این توضیح که برای ایجاد تصویری ۱۰۰ اینچی باید پروژکتور در فاصله‌ی تقریباً ۲٫۸۹ متری از سطح تصویر قرار بگیرد. بااین‌حال HU710P برخلاف دیگر پروژکتورهای مرسوم، به نسخه‌ی پیشرفته‌تری از قابلیت تصحیح کیستون دست پیدا می‌کند.

HU715Q ابعاد کوچک‌تری دارد و به شما امکان می‌دهد تصاویری ۸۰ تا ۱۲۰ اینچی از فاصله‌ی تقریباً ۲٫۵۹ متری خلق کنید. به لطف داشتن چنین خصوصیتی، HU715Q بیشتر از مدل دیگر در نقش جایگزینی برای تلویزیون ظاهر می‌شود.

ال جی مدعی شده که منبع نور هر دو پروژکتور جدیدش دارای طول عمر ۲۰٬۰۰۰ ساعت است. ال جی می‌گوید این زمان چهار برابر بیشتر از طول عمر لامپ استاندارد پروژکتورها است. دستگاه‌های جدید شرکت کره‌ای از نرم‌افزار اختصاصی WebOS استفاده می‌کنند و به فناوری‌های ایرپلی ۲ و هوم‌کیت اپل مجهز هستند.

پروژکتور LG Cinebeam 4K 

به لطف قابلیت‌هایی مثل ثبت تصاویر با دامنه‌ی رنگی پویا و حالت فیلم‌ساز، هر دو پروژکتور احتمالاً انتخاب مناسبی برای تماشای فیلم‌های سینمایی خواهند بود. ال جی ادعا می‌کند پروژکتورهای HU715Q و HU710P به‌طور ویژه برای علاقه‌مندان به فیلم تولید شده‌اند. ال جی به مشخصاتی نظیر نرخ نوسازی متغیر،‌ حالت خودکار تأخیر کم و اجرای بازی‌های 4K با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز که برای گیمرها اهمیت دارند، اشاره‌ای نکرده است.

هر یک از پروژکتورهای جدید ال جی سه درگاه HDMI دارد که یکی از آن‌ها از HDMI eARC پشتیبانی می‌کند. این پروژکتورها همچنین به دو درگاه USB 2.0 مجهز هستند. مدل رده‌بالاتر یعنی HU715Q دارای مجموعه‌ی چهارتایی از ووفر داخلی است و از صدای استریوی ۲٫۲ کاناله با توان ۴۰ وات پشتیبانی می‌کند. HU710P از مجموعه‌ای از اسپیکرهای استریوی ۱۰ وات بهره می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات