پروژکتور لیزری 4K HDR ال جی با روشنایی ۲۷۰۰ انسی لومن معرفی شد

چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
پروژکتور لیزری HU810P ال جی وضوح 4K دارد، ۹۷ درصد فضای رنگی P3 را پوشش می‌دهد، به روشنایی ۲۷۰۰ انسی لومن دست پیدا می‌کند و سه هزار دلار قیمت دارد.
تبلیغات

لیزر کاربرد زیادی دارد و در دستگاه‌های مختلف نظیر پروژکتورها نقش مثبت ایفا می‌کند. لیزرها جذاب هستند و راهی بسیار عالی برای ساطع کردن مقدار زیادی نور به اشیاء به مشار می‌آیند. این پروژکتور لیزری ال جی که با نام LG 4K CineBeam HU810P شناخته می‌شود، به‌تازگی برای بازار ایالات متحده‌ی آمریکا معرفی شده است و به‌شدت روشنایی تحسین‌برانگیز ۲۷۰۰ انسی لومن (ANSI lumen) دست پیدا می‌کند. براساس گزارش سی‌نت، این پروژکتور ال جی رنگ‌های زیادی به ‌نمایش می‌گذارد.

ال جی می‌گوید پروژکتور HU810P به‌منظور دستیابی به روشنایی بسیار زیاد ۲۷۰۰ انسی لومن از دو لیزر با رنگ‌های قرمز و آبی استفاده می‌کند. این مقدار روشنایی در صنعت پروژکتور جدید نیست و پروژکتور Optoma UHD30 که وضوح 4K دارد، به‌شدت روشنایی ۳۴۰۰ انسی لومن دست پیدا می‌کند.

ال جی ادعا می‌کند 810P در عین داشتن روشنایی ۲۷۰۰ انسی لومن، ۹۷ درصد از فضای رنگی P3 را پوشش می‌دهد؛ P3 دارای رنگ‌های عمیق متعددی است و پوشش ۹۷ درصدی این فضای رنگی توسط پروژکتور لیزری ال جی خبر بسیار خوبی برای خریداران این محصول محسوب می‌شود.

به‌طور معمول رنگ‌های عمیق و خروجی نور با هم ناسازگار هستند یا در حالت حداقلی، توجه ویژه به یکی از آن‌ها باعث می‌شود توانایی استفاده از دیگری محدود شود. بااین‌حال لیزرها امکان استفاده از هر دو را فراهم می‌کنند.

یکی دیگر از مزیت‌های بزرگ لیزر این است که برخلاف لامپ‌‌های پروژکتوریِ سنتی UHP، نیازی به جایگزین کردن آن نیست. ال جی ادعا می‌کند لیزرهای 810P می‌توانند تا حدودا ۲۰ هزار ساعت بدون مشکل کار کنند. اگر روزانه چهار ساعت از پروژکتور لیزری ال جی استفاده کنید، تا ۱۴ سال مشکلی نخواهید داشت.

اگر به این موضوع فکر می‌کنید که دو لیزر چگونه می‌توانند سه رنگ اصلی مورد نیاز برای خلق تصویر را تولید کنند، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌‌ی سی‌نت با محوریت اهمیت لیزرها در آینده‌ی پروژکتورها را بخوانید.

پروژکتور لیزری ال جی به دیافراگمی داخلی مجهز است که می‌تواند به بهبود کنتراست کمک کند. درون پروژکتور یک تراشه‌ی DLP دیده می‌شود که به آن اجازه می‌دهد محتوای 4K را به ‌شکل عالی و بدون موشن بلور نمایش بدهد.

پروژکتور لیزری ال جی 810P از وای فای و HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کند

قابلیت دیگری در پروژکتور وجود دارد که ال جی آن را Adaptive Picture Pro می‌نامد. Adaptive Picture Pro می‌تواند براساس شرایط نور محیط، تنظیمات تصویر را تغییر دهد. این قابلیت برای انجام این کار به دو حالت از پیش ‌تعیین‌شده  با نام‌های اتاق روشن (Bright Room) و اتاق تاریک (Dark Room) اتکا می‌کند. با فرض اینکه بتوانید حالت‌های از پیش ‌تعیین‌شده‌ی را براساس نوع نمایشگر تنظیم کنید، این قابلیت می‌تواند کاربردی باشد.

ال جی از حضور قابلیتی با عنوان Real Cinema Mode در پروژکتور 810P خبر می‌دهد. این قابلیت، نرخ فریمِ تصویر پخش‌شده را تغییر می‌دهد تا فیلم سینمایی دقیقا به همان نحوی که کارگردان می‌خواهد، به ‌نمایش دربیاید.

پروژکتور لیزری ال جی از استاندارد HDR پشتیبانی می‌کند که البته اتفاقی عادی در صنعت پروژکتور است؛ اما انتظار نداشته باشید HDR در پروژکتور به‌خوبی تلویزیون‌ به ‌نظر برسد. اگر نمایش رنگ‌ها در 810P به آن خوبی باشد که ال جی می‌گوید، محتوای دارای گستره‌ی رنگی وسیع به‌ شکلی تحسین‌برانگیز به ‌نمایش درخواهند آمد. پروژکتور جدید ال جی از وای فای پشتیبانی می‌کند، درگاه HDMI 2.1 با eARC دارد و بزرگ‌نمایی ۱٫۶ برابری ارائه می‌دهد.

پروژکتور لیزری ال جی HU810P با قیمت ۲۹۹۹ دلار عرضه می‌شود. هنوز قیمت بین‌المللی محصول اعلام نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات