تلویزیون‌های OLED سامسونگ ۳ تا ۴ سال آینده عرضه می‌شوند!

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۸
مطالعه 1 دقیقه
مدیران سامسونگ پیش‌بینی می‌کنند که ۳ تا ۴ سال طول می‌کشد تا قیمت تلویزیون‌های OLED کاهش یابد و در دسترس تعداد بیشتری از کاربران قرار گیرند.
تبلیغات

تکنولوژی تلویزیون‌های OLED که مدتی است سازندگان بزرگ تلویزیون را به خود مشغول کرده، هنوز یک تکنولوژی اقتصادی و ارزان نیست. به نظر می‌رسد که مشکلات تولید انبوه این تلویزیون‌ها و هزینه‌ی آن بالاست.

در ابتدا بهتر است برای آشنایی بیشتر با تلویزیون OLED و تکنولوژی آن به مقاله‌ی "تلویزیون OLED چیست؟" در زومیت سری بزنید تا اهمیت و مزیت آن برایتان روشن شود.

سامسونگ در رابطه با عمومیت پیدا کردن تلویزیون‌های جدید 4K یا اولترا اچ‌دی، بر این باور است که زودتر از تلویزیون‌های فول اچ‌دی، بازار را تصاحب می‌کنند. اما در مورد تکنولوژی OLED نظر مساعدی ندارد.

این سازنده‌ی بزرگ تلویزیون در مصاحبه‌ای با USA Today، خبر از مشکلات پیش رو در این رابطه داده و هزینه‌ی بالای تولید را علت گران بودن چنین تلویزیون‌هایی دانسته است. وی امیدوار است که هر چه سریع‌تر قیمت محصولات به حالت اقتصادی و ارزان برسد. با این وجود زمان عمومیت پیدا کردن آن را 3 تا 4 سال بعد اعلام کرده که 2 سال بیشتر از پیش‌بینی‌های قبلی است.

لازم به ذکر است که تاکنون تعدادی از رسانه‌های ویدئویی برای پخش ویدئوهایی با رزولوشن بالاتر، آماده شده‌اند و سازندگان بزرگ تلویزیون و از جمله‌ی آنها سامسونگ نیز با عقد قراردادهای مختلف در این امر شرکت کرده‌اند.

به نظر شما این تکنولوژی نوپا تا چه حد مورد استقبال قرار خواهد گرفت و چه زمان عمومیت پیدا می‌کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات