Snapdragon 802 معرفی شد: چهارهسته‌ 1.8 گیگاهرتز از نوع Kriat به همراه Adreno 330، مخصوص تلویزیون‌های هوشمند

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
یکی از مهمترین محصولاتی که بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک در نمایشگاه CES‌ امسال حول آن مانور داده‌اند، تلویزیون‌ها با رزولوشن 4K می‌باشد. بنابراین جای تعجبی نیز ندارد که کوالکوم نیز با تولید پردازشگر مخصوص تلویزیون‌های اینچنینی، خود را برای ورود به این بازار آماده سازد.
تبلیغات

 کوالکام با گرد هم آوردن قابلیت‌های به کار رفته در تولیدات مخصوص تلفن‌های هوشمند و تبلت‌هایش، می‌خواهد قلب تلویزیون‌های شما را نیز با تراشه‌های تازه‌اش که با نام Snapdragon 802 شناخته می‌شوند، به هوشمندی دیگر گجت‌ها نزدیک کند.

این تراشه‌ها از چهار هسته پردازشی از خانواده Krait و با فرکانس 1.8 گیگاهرتز به همراه پردازشگر گرافیکی Adreno 330 بهره می‌برند و مخصوص تلویزیون‌های هوشمند تولید شده‌اند و بسیاری از ویژگی‌های به کار رفته در Snapdragon 800 و Snapdragon 805 را نیز به ارث برده‌اند. از جمله این قابلیت‌ها و توانایی‌ها می‌توان به توانایی استریم تصاویر و ویدیوهای با رزولوشن 4K و مولتی تسکینگ قدرتمند اشاره کرد که با کمک آن می‌توانید در حین تماشا کردن 4 ویدیوی HD‌ به صورت همزمان،‌ به راحتی وبگردی کنید یا از اپلیکشن‌های تولید شده مخصوص تلویزیونتان بهره ببرید. همچنین به لطف قابلیت دیگر این تراشه در پخش ویدیو، می‌توانید ویدیوهای با رزولوشن 1080 را به صورت Ultra HD تماشا نمایید.

 تراشه جدید کوالکوم، علاوه بر تلویزیون‌ها، قابلیت استفاده در ست‌تاپ باکس‌ها را نیز دارا می‌باشد و بدین ترتیب می‌توانید تمامی دنیای صوتی و تصویری خانه خود را با قدرت چند برابر این پردازشگرها، ارتقا ببخشید. 

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات