همکاری مشترک سونی و پاناسونیک برای ساخت تلویزیون‌های اولترا اچ‌دی OLED به پایان رسید

سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
همکاری بین دو غول ژاپنی، پاناسونیک و سونی از سال گذشته شکل گرفت تا با ترکیب توانایی تولید پنل چاپی پاناسونیک و فناوری ساخت صفحه نمایش‌های OLED سونی، محصول نهایی با قیمت مقرون به صرفه روانه بازار شود. اما حال به نظر می‌رسد که این ارتباط بنا به دلایلی قطع شده است.
تبلیغات

براساس گزارش رسانه معتبر ژاپنی NiKKei دو شرکت پاناسونیک و سونی همکاری خود را ادامه نمی‌دهند چراکه آن‌ها نتوانستند با بکارگیری فناوری‌های تحت کنترل خود، تولید انبوه تلویزیون‌های OLED با رزولوشن 4K را به سرانجام برسانند.

قرار بود که ترکیب فناوری تولید صفحه نمایش پاناسونیک با پنل‌های OLED سونی، موجب ساخت پنل‌های ارزان قیمت اما فوق العاده با دوام شود، اما ظاهرا این اتفاق رخ نداده است و دو کمپانی تصمیم گرفته‌اند، هر کدام راه خود را بروند.

یکی از موانع اصلی بر سر راه تولید انبوه تلویزیون‌های OLED، قیمت گران این نوع تلویزیون‌ها و متقابلا تقاضای کم برای آن‌ها است. مشارکت پاناسونیک و سونی نیر در همین راستا آغاز شد تا هزینه تولید این تلویزیون‌ها را کاهش داده و تولید انبوه آن‌ها را آغاز کنند، اما در نهایت آنها نتوانستند چنین محصولی را تولید کنند.

انتظار می‌رود طی سال‌های آینده تلویزیون‌های اولترا اچ‌دی یا 4K جایگزین تلویزیون‌های Full HD یا 1080p شوند.

احتمالا در نمایشگاه CES 2014 شاهد تلویزیون‌های OLED اولترا اچ‌دی از تولیدکنندگان مطرح خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات