Yield Jet با استفاده از فناوری پرینت Inkjet، صفحات نمایش OLED ارزان قیمت تولید می‌کند

شنبه ۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
بدون شک تلویزیون‌های OLED بخش بزرگی از بازار تلویزیون را تحت کنترل خود خواهند گرفت. روز به روز بر تعداد و تنوع مدل‌های مختلف از تلویزیون‌های OLED افزوده می‌شود، ولی قیمت مهم‌ترین عامل برای عدم استقبال گسترده از این نوع از تلویزیون‌ها مخصوصا در کشور ما است. گویا YieldJet راهی را برای کاهش قیمت تمام شده‌ی تولید پیدا کرده است.
تبلیغات

اگر از نزدیک کیفیت تصویر تلویزیون‌های OLED را مشاهده کنید بدون شک شیفته آن‌ها خواهید شد. از جمله توانایی‌های این نوع از تلویزیون‌ها می‌توان به کنتراست بالای تصویر و نمایش رنگ سیاه عمیق و چشم‌نواز اشاره کرد. پشتیبانی از  4K‌ نیز از اصلی‌ترین نقاط قوت این پنل‌ها است که آن را از سایر فناوری‌‌های موجود برای صفحات نمایش متمایز می‌کند. اما تنها عامل منفی در این مورد، قیمت بالای این تلویزیون‌ها است.

ساخت OLED یک فناوری بسیار گران‌قیمت و پروسه‌ی تولید آن برای تولیدکنندگان بسیار سخت است. تولید این صفحات‌نمایش نیازمند استفاده از فناوری Vacuum Evaporation و Shadow masking است که بسیار هزینه‌بر و نا‌کارآمد است. از این‌رو ساخت این تلویزیون‌ها بسیار وقت‌گیرتر از تولید تلویزیون‌های LCD یا پلاسما است. همچنین احتمال بروز مشکل در طی پروسه‌ی تولید نیز برای صفحات نمایش OLED بالا است که قیمت این صفحات را به مراتب بالاتر می‌برد.

اما گویا YieldJey راه‌حل این مشکل را یافته است. براساس ادعای این کمپانی، با استفاده از سیستم چاپ پنل OLED که توسط یک پرینتر در یک سالن نیتروژنی انجام می‌شود، می‌توان پیکسل‌های OLED‌ را روی شیشه یا پلاستیک تعبیه کرد. این بدین معنی است که می‌توان به‌راحتی این پنل‌ها را به تولید انبوه رساند، که منجر به پایین آمدم خطای تولید و در نتیجه کاهش قیمت و افزایش بهره‌وری تولید می شود. در نتیجه می‌توان این صفحات را برای تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و تلویزیون‌ها تولید کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات