کمپانی IZON تلویزیون‌های سه بعدی بدون نیاز به عینک خود را در CES 2014 به نمایش می‌گذارد

پنج‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
یکی از بزرگ‌ترین مشکلات تلویزیون‌های سه بعدی حال حاضر دنیا، مربوط به اجبار در استفاده از عینک‌های مخصوص است. هرچند برخی از کمپانی‌ها همچون ال جی به سمت استفاده از فناوری پسیو گامل برداشتند تا هزینه ساخت عینک‌ها را کاهش دهند اما هنوز اجبار در استفاده از عینک وجود دارد. حال کمپانی IZON اعلام نموده که قصد دارد از تلویزیون سه بعدی بدون نیاز به عینک خود در CES پیش رو، رونمایی کند.
تبلیغات

اگر با فناوری‌های مختلف پخش تصاویر سه بعدی آشنا نیستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله قدیمی اما ارزشمند زومیت با عنوان «3D در خانه: تکنولوژی های پخش - بخش اول» را مطالعه کنید.

یک کمپانی نه چندان شناخته شده به نام IZON اعلام نموده که قصد دارد در نمایشگاه CES 2014 که تا کمتر از دو ماه دیگر آغاز خواهد شد، رونمایی کند. پیش از این، شرکت‌های دیگری همچون توشیبا نیز نسبت به ساخت و ارائه تلویزیون سه بعدی بدون نیاز به عینک اقدام کرده بودند اما به دلیل قیمت بسیار بالای آن‌ها، هرگز آنطور که باید و شاید محبوب نشدند.

تلویزیون سه بعدی بدون نیاز به عینک IZON از نوع LED LCD TV است و در سایزهای 32 و 47 و 55 اینچ در سه ماهه دوم سال 2014 روانه بازار خواهد شد.

IZON ادعا می‌کند که کارخانه تولید تلویزیون این شرکت که در امریکا بنا شده، بیش از 1500 شغل جدید را ایجاد کرده است.

IZON با چیدمان دقیق ساب-پیکسل‌ها قادر به نمایش تصاویر سه بعدی شفاف و واضح شده است. این کمپانی ادعا می‌کند که تلویزیون‌های سه بعدی‌اش زاویه دید بسیار خوب 150 درجه را در حالت پخش تصاویر سه بعدی ارائه می‌کنند.

هنوز قیمت دقیق این تلویزیون‌ها مشخص نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات