سونی از PS Vita TV، کنسول بازی کوچک و رقیب Apple TV، رونمایی کرد

دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
امروز سونی از ست‌تاپ باکس و کنسول کوچک و جمع و جورPS Vita TV با ابعاد 6 در 10 سانتی‌متر رونمایی کرد. PS Vita TV به تلویزیون وصل می‌شود. این محصول از نظر امکانات سخت‌افزاری مشابه PS Vita بوده و علاوه بر اجرای بازی‌های Vita، PSP و PS1 امکان استفاده از سرویس‌های سرگرمی متعدد و برخی عملکردهای PlayStation 4 را فراهم می‌کند.
تبلیغات

این محصول با قیمتی حدود 99 دلار از 14 نوامبر در ژاپن عرضه می‌شود. لوازم جانبی متعددی از قبیل دسته‌های بازی DualShock با 3 کنترلر و یک کارت حافظه‌ی 8 گیگابایتی نیز بزودی با قیمت 143 دلار ارائه خواهد شد. این کنسول از سرویس‌های ویدئویی خاص کشور ژاپن نیز به خوبی پشتیبانی می کند. در این کنسول کوچک نیز شاهد نرم‌افزارهایی مانند Live Tweet و Reader eBook با همان قالب بکار رفته در Vita هستیم.

با استفاده از این کنسول به عنوان یک بسط دهنده برای PS4، انجام بازی‌ها بر روی تلویزیونی دیگر (به غیر تلویزیون متصل به PS4) امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین PS Vita TV به عنوان یک دستگاه ویتای ثانویه می تواند امکان انجام بازی‌های چند نفره از طریق شبکه‌ی بی‌سیم را با کنسول‌های دستی فراهم کند. البته «پی اس ویتا تی وی» از تمام بازی‌های ویتا پشتیبانی نمی‌کند که مشخصا دلیل آن، فقدان سخت‌افزار حساس به لمس در دسته‌ی بازی DualShock، ویتا خواهد بود.

اگر چه سونی امروز اعلام کرد که عرضه‌ی جهانی PlayStaion 4 یک ماه بعد از ارائه‌ی آن در ژاپن خواهد بود، اما با توجه به چیره شدن کنسول‌های دستی نظیر PSP و 3DS بر بازار ژاپن، انتظار می‌رود که PS Vita TV شانس بیشتری برای عرضه‌ی زودتر در بازارهای جهانی را داشته باشد.

PS Vita TV و AppleTV تقریبا هم‌قیمت هستند و این در حالیست که PS Vita TV امکان انجام طیف وسیعی از بازی‌های مهیج را فراهم می‌کند و به این ترتیب امکانات بسیار بیشتری را ارائه می‌دهد. شایعات حاکی از این هستند که اپل در کنفرانس روز سه‌شنبه‌ی خود قصد معرفی نسخه‌ای جدید از Apple TV و البته با «توسعه نرم‌افزاری قابل توجه» را دارد، اما بسیار بعید به نظر می‌رسد که اپل در صدد اضافه کردن قابلیت اجرای بازی‌ها به آن باشد. اگر سونی می تواند از محصولی مشابه Vita در غرب رونمایی کند ( معرفی اولیه‌ی PS Vita TV بیشتر به منظور هدفگیری بازار ژاپن بود که چشم‌انداز رسانه‌ای کاملا متفاوتی دارد) این امکان وجود دارد که اپل هم رقیب جدیدی در چنته داشته باشد. اما اگر رقیبی در کار نباشد این به معنی عمری دوباره برای سری کنسول‌های ویتا خواهد بود که هم اکنون در کشمکشی جدی برای بدست آوردن جایگاه در بازار هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات