بررسی تلویزیون Regza XL700 توشیبا

جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
این تلویزیون یکی از بهترین HDTV های برند توشیبا است. نور پس زمینه این تلویزیون از نوع Edge LED با نور دهی هوشمند یا Local Dimming است. Regza XL700 کیفیت بسیار خوبی دارد اما بسیاری از ویژگی هایی که رقیبان این دستگاه به آن مجهز هستند از این HDTV حذف شده است.
تبلیغات

همان طور که می‌دانید نام گذاری مدل های تلویزیون در آسیا و اروپا با هم متفاوت هستند. مدل Regza XL700 نشان می دهد که این تلویزیون مخصوص آسیا ساخته شده است چراکه مدل نسخه اروپایی این تلویزیون متفات است. ما هم در این مقاله نسخه آسیایی این تلویزیون را بررسی خواهیم کرد.

توشیبا نام های اختصاصی برای ویژگی های تلویزیون خود انتخاب کرده است. به طور مثال Resolution+ و AutoView picture-Proccessing که به معنی رزولوشن بالای تصویر تلویزیون و قابلیت Video-UpScaling خوب است.

ولی ویژگی هایی مانند تیونر دیجیتال و Web Service که به عنوان استاندارد تلویزیون های امروزی روی بیشتر دستگاه ها وجود دارد، در این مدل دیده نمی شود.

طراحی تلویزیون XL700

ضخامت کم و 48 میلیمتری XL700 این تلویزیون را به یکی از باریک ترین دستگاه ها در نوع خود تبدیل کرده است. یک لایه آلومینیوم غیرصیقلی روی قاب قرار گرفته که با رنگ بلندگوی پایین دستگاه همخوانی داشته و ظاهر تلویزیون را شیک تر نشان می دهد.

تعدادی از ورودی های XL700 به همراه دکمه های Power، Volume و ... در کنار دستگاه قرار داده شده اند. پایه دستگاه هم طوری طراحی شده که تلویزیون قابلیت چرخش به اطراف را داشته باشد.

ریموت کنترل دستگاه

ریموت کنترل دستگاه برای اینکه با طراحی تلویزیون هم خوانی داشته باشد دارای یک لایه آلومینیوم در قسمت انتهایی است. برای جلوگیری از شلوغی ریموت کنترل، دکمه های میان بر و پرکاربرد زیر یک کاور قرار داده شده اند تا کاربر برای دستیابی به منو های معمول از این دکمه ها استفاده کند.

ویژگی های Regza XL700

چیدمان نور پس زمینه XL700 همان طور که اشاره کردیم از نوع حاشیه ای (Edgelit) و نحوه نوردهی آن نیز به صورت هوشمند یا Local Dimming است.  کنتراست واقعی این مدل نسبت به رقبا بالاتر بوده و مصرف برق آن نیز بسیار پایین تر است.

کیفیت تصویر با استفاده از سه ویژگی AutoView, Resolution+ و ClearScan 100 Pro نسبت به مدل های قبل، بهبود قابل توجه ای داشته است.

AutoView روشنایی تصاویر را بر اساس نور محیط، تنظیم می کند. Resolution+ نیز می تواند Upscaling را برای تماشای تصاویر فیلم های DVD و ماهواره بالا ببرد. Crear Scan100 Pro با ایجاد فریم های میانی، ویدئو ها را به صورت 100Hz و بدون لرزش تصویر نمایش می دهد.

این تلویزیون دارای پورت USB برای پخش فیلم های Divx بوده است.

کیفیت پخش در این تلویزیون

کیفیت پخش تصاویر SD یعنی آنتن عادی آنالوگ در این تلویزیون معمولی و رو به خوب است. کیفیت پخش تصاویر DVD در این تلویزویون بهتر از تصاویر SD است.

عمق رنگ مشکی در این تلویزیون ها بسیار خوب است و تصاویر تیره با کیفیت خوبی نمایش داده می شوند. ویدئوهای HD دیسک های Blu-ray با 24 فریم در ثانیه نیز به خوبی در این تلویزیون نمایش داده می شود و مانند بعضی از تلویزیون های HDTV دیگر موجب خستگی چشم نمی شوند. کیفیت تصاویر HD در این تلویزیون بسیار خوب است.

شما می توانید فایل های عکس، ویدئو و آهنگ را به وسیله پورت USB و یا از طریق شبکه و پورت Ethernet این تلویزیون، مشاهده نمایید. با استفاده از جدول زیر می توانید سرعت پخش فایل های مختلف از دستگاه را مشاهده کنید.

قیمت تلویزیون در سایز 40 اینچ در بانه برابر 1 میلیون و سیصد هزار تومان است. توجه کنید که این قیمت مربوط به تلویزیون بدون گارانتی در بانه است. بنابراین این تلویزیون یکی از بهترین و خوش قیمت ترین دستگاه ها در این سایز است. ولی ما به شما پیشنهاد می کنیم حتما کالای با گارانتی و خدمات پس از فروش تهیه کنید.

منبع: Asia.Cnet

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات