بخش نمایشگر ال‌جی پس از 7 سال بر سامسونگ غلبه کرد

پنج‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ و ال جی نه‌تنها بزرگ‌ترین رقبای کره‌ای در زمینه تولید پنل نمایشگر هستند، بلکه بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پنل LCD در دنیا نیز به شمار می‌روند. براساس گزارش دیسپلی-سرچ، بخش نمایشگر ال‌جی (LG Display) پس از 7 سال توانسته از نظر حجم تولید بر رقیب هم کشور خود یعنی سامسونگ غلبه کند و به بزرگ‌ترین تولیدکننده پنل نمایشگر در دنیا بدل شود.
تبلیغات

سامسونگ تا پیش از این به مدت 7 سال، هر سال به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده پنل LCD در دنیا معرفی می‌شد اما بخش تولید نمایشگر ال‌جی توانسته در سه‌ماهه آخر سال 2012 این جایگاه را از آن خود کند.

در سه‌ماهه آخر سال 2012 ال‌جی توانست 28 درصد از بازار LCD را تحت کنترل خود قرار دهد و این در حالی است که سامسونگ 25.1 درصد از این بازار بزرگ را دراختیار داشته است. مهم‌ترین دلیل این پیشرفت ال جی نیز عقد قرارداد با شرکای تجاری همچون سونی و پاناسونیک اعلام شده است. اما از این دو مهم‌تر تأمین پنل‌های LCD مورد نیاز آیپد اپل است که پیش از این توسط سامسونگ تأمین می‌‌شد و حالا پس از مناقشات بین سامسونگ و اپل، ال جی توانسته از موقعیت استفاده کرده و به شریک تجاری اپل بدل شود.

جالب است بدانید که براساس گزارش DisplaySearch سامسونگ طی سال‌های اخیر روی تولید نمایشگرهای OLED رده‌بالا تمرکز کرده، اما در این بخش نیز ال‌جی رهبر بازار است. سامسونگ نمی‌تواند تولید خود را گسترش دهد چون اکثر تولیدات این شرکت در محصولات خودش مانند مانیتور، تلفن هوشمند و تلویزیون به کار می‌روند و شرکت‌های دیگر تمایل زیادی نسبت به خرید پنل‌های سامسونگ نشان نداده‌اند.

ال‌جی گزارش کرده که در حال گسترش بازار خود و کسب سهم بازار بیشتر در پنل‌های رده‌بالا است و تولید پنل‌های مورد نیاز تلویزیون‌های رده‌بالا و تلفن‌های هوشمند را افزایش خواهد داد. این شرکت آیفون‌های اپل و تلفن وان اچ‌تی‌سی را به‌عنوان برخی از مشتریان پنل‌های خود معرفی کرده است.

هر دو کمپانی کره‌ای سامسونگ و ال جی قصد دارند تا تولید انبوه پنل‌های OLED مورد نیاز تلویزیون‌ها را در سال‌های پیش رو افزایش دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات