MediaQ M310 ست تاپ باکس اندرویدی چهار هسته‌ای هواوی

یک‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی چینی هواوی که اخیراً با تلفن‌های اندرویدی خود سرخط اخبار تعداد زیادی از خبرگزاری‌ها را به خود اختصاص داده است، مشغول کار روی ساخت یک ست تاپ باکس اندرویدی است. این دستگاه که MediaQ M310 نام‌گذاری شده، از معدود دستگاه‌های اندرویدی است که برای استفاده در کنار تلویزیون ساخته شده و به یک پردازنده ۴ هسته‌ای با معماری آرم مجهز شده است.
تبلیغات

MediaQ M310 از پردازنده چهار هسته‌ای HiSilicon K3V2، یک گیگابایت رم و چهار گیگابایت حافظه داخلی به همراه درگاه حافظه microSD بهره می‌برد. همچنین این دستگاه به پردازنده گرافیکی Vivante GC4000، ورودی و خروجی HDMI با پشتیبانی از ویدئوهای 1080p، دو پورت USB 2.0 ، خروجی صوتی SPDIF و همچنین جک 3.5 میلی متری مجهز شده است.

از لحاظ نرم‌افزار، این دستگاه به سیستم عامل اندروید به همراه رابط کاربری مخصوص مجهز شده است؛ رابط کاربری جدیدی که برای عملکرد بهتر روی تلویزیون‌ها طراحی شده است. اما تفاوت این دستگاه با گوگل تی وی در این است که، با استفاده از MediaQ M310 شما قادر خواهید بود اکثر اپلیکیشن‌های اندرویدی را اجرا کنید، درحالی‌که با تلویزیون گوگل تنها می‌توانید از اپلیکیشن‌های مخصوص به آن استفاده کنید.

هواوی در نظر دارد M310 را در کمتر از یک ماه دیگر و با قیمت کمتر از ۸۰ دلار روانه بازار کند. همچنین هواوی قصد دارد در کنار این دستگاه، برادر قدرتمندتر آن یعنی M810 را نیز به بازار عرضه کند. M810 به ۲ گیگابایت رم، ۸ گیگابایت حافظه داخلی، وای فای و تی وی تیونر داخلی مجهز خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات