برترین برند بازار تلویزیون چین نه سامسونگ است و نه ال جی

یک‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
تلویزیون QLED تی سی ال
برخلاف انتظار، برترین شرکت فروشنده‌ی تلویزیون در بازار بسیار مهم چین، سامسونگ و ال جی نیستند.
تبلیغات

براساس داده‌های موسسه‌ی Runto Technology، درحالی‌که فروش کلی تلویزیون در چین با افت جزئی مواجه شده، برند TCL به‌طور غیرمنتظره‌ای در صدر جدول برترین فروشندگان تلویزیون در ماه آوریل ۲۰۲۴ (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳) قرار گرفته است.

تعداد کل تلویزیون‌های عرضه‌شده در چین در آوریل ۲۰۲۴ (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳)، با کاهش ۱۰٫۲ درصدی درمقایسه‌با سال گذشته به ۲٫۴۷ میلیون دستگاه رسید؛ بنابراین، روند نزولی سال جاری همچنان ادامه دارد. مجموع تلویزیون‌های فروخته‌شده در این کشور تاکنون درمقایسه‌با دوره‌ی مشابه در سال ۲۰۲۳ حدود ۳٫۲ درصد کمتر بوده است.

فروش تلویزیون TCL در بازار چین در ماه آوریل با رشد چشمگیر ۸ درصدی درمقایسه‌با سال گذشته به ۵۴۰,۰۰۰ دستگاه رسید. این جهش TCL را به پرفروش‌ترین برند تلویزیون در ماه آوریل تبدیل کرد.

به‌نوشته‌ی سایت MyDrivers، در ماه آوریل فروش تلویزیون‌های هایسنس و اسکای‌ورث و هایر در چین کاهش یافت. موفقیت TCL را می‌توان به عواملی مثل تمرکز بر بخش‌های خاص بازار و استراتژی قیمت‌گذاری مناسب برای مصرف‌کنندگان نسبت داد. علاوه‌بر‌این، تلاش‌های TCL در بازاریابی یکی دیگر از عوامل مؤثر بر افزایش فروش این شرکت به‌شمار می‌رود.

دراین‌میان، شیائومی به‌عنوان یکی از سازندگان برتر تلویزیون در چین نیز عملکرد موفقی داشت. اگر فروش زیربرند ردمی را هم در نظر بگیریم، در این دوره حدود ۴۵۰,۰۰۰ تلویزیون شیائومی فروخته شد که سهم شرکت مذکور را به ۱۸٫۲ درصد می‌رساند.

کاهش جزئی تمایل مشتریان به خرید تلویزیون در بازار چین به عوامل مختلفی ازجمله ابهام‌های اقتصادی یا اشباع احتمالی در چرخه‌ی جایگزینی تلویزیون‌های موجود ارتباط دارد. به‌هر‌حال، موفقیت TCL و رشد باثبات شیائومی نشان می‌دهد که همچنان فرصت‌های مناسبی در این بازار وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

تبلیغات