تلویزیون اعجاب‌انگیز ۶ میلیاردی ۱۶۳ اینچ با وضوح 4K و روشنایی ۱۰ هزار نیت رونمایی شد

شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
تلویزیون MicroLED تی‌سی‌ال مدل H1X Max در محیطی بیابانی
تی‌سی‌ال از تلویزیون ۱۶۳ اینچی جدیدش با فناوری‌های پیشرفته و اسپیکر قدرتمند رونمایی کرد.
تبلیغات

TCL پس از نمایش مدلی آزمایشی از تلویزیون ۱۶۳ اینچ LCD در نمایشگاه CES 2024، اکنون مدل تولیدی آن را به نام X11H Max معرفی کرده است.

تی‌سی‌ال می‌گوید قیمت تلویزیون جدیدش ۱۱۱٬۳۰۰ دلار است و فعلاً فقط در چین عرضه خواهد شد. این تلویزیون از چراغ‌های پیشرفته‌ی MicroLED استفاده می‌کند.

با وجود اینکه قیمت تلویزیون TCL بسیار بالا به‌حساب می‌آید، اما از قیمت تلویزیون سامسونگ و قیمت تلویزیون ال جی در مدل‌هایی که از فناوری MicroLED استفاده می‌کنند پایین‌تر است.

مشخصات فنی تلویزیون TCL H1XMax به زبان چینی

تلویزیون 4K جدید TCL می‌تواند به بیشینه‌ی روشنایی ۱۰ هزار نیت برسد و با فراتر رفتن از تمام استاندارهای قبلی HDR، رنگ‌های ۲۲ بیتی بازتولید کند؛ این در حالی است که اکثر محتواهای HDR روی ۱۲ بیت محدود شده‌اند.

X11H Max با دو نوع سیستم صوتی ۶٫۲٫۲ کاناله یا ۷٫۱٫۴ کاناله در دسترس خواهد بود. تی‌سی‌ال ادعا می‌کند زمان پاسخ‌دهی پنل ۰٫۰۳ میلی‌ثانیه است که از زمان پاسخ‌دهی یک میلی‌ثانیه در تلویزیون اولد ال‌جی کمتر محسوب می‌شود.

نمایشگرهایی که از چراغ MicroLED استفاده می‌کنند مانند نمایشگرهای اولد می‌توانند هر پیکسل را جداگانه خاموش و روشن کنند، با این تفاوت که دوام بالاتری دارند و بدون آسیب‌ رساندن به قطعات داخلی روشنایی بیشتری تولید می‌کنند و محدودیتی هم برای اندازه‌های بزرگ‌تر ندارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات