ال‌جی ریموت کنترل‌ جادویی خود را با تلویزیون‌های گوگلی‌اش جفت کرد

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۶
مطالعه 3 دقیقه
عصر عصر اینترنت است، حتی اگر در اتاق نشیمن بر روی مبل لم داده باشید هم دوست دارید همان چند ثانیه که همسر عزیز دلتان در آشپزخانه مشغول است سرکی به شبکه جهانی بزنید و ویدئوهای برتر هفته را به جای برنامه‌های پربار تلویزیونی نگاه کنید! به همین خاطر است که هر روز تلویزیون‌های اینترنتی محبوب‌تر می‌شوند. کمپانی کره‌ای ال‌جی هم در همین راستا در نمایشگاه فناوری CES 2013 دو مدل GA7900 و GA6400 از سری تلویزیون‌های گوگلی خود را معرفی کرده که مجهز به ریموت کنترل‌ سری جادویی (Magic) هستند و تجربه‌ای تازه را به کاربر می‌بخشد.
تبلیغات

این تلویزیون‌های ال‌جی به صورت یکپارچه و بدون نیاز به دستگاه گیرنده (ست تاپ باکس) طراحی شده و ظاهر رابط کاربری آن ها نیز درست شبیه سایر محصولات گوگل تی‌وی است فقط با این تفاوت که ال‌جی صفحه‌ی خانگی ویژه‌ای را به ابزارک‌ها (ویجت‌ها) اختصاص داده که دسترسی کاربر به خدمات گوناگون را تسهیل می‌نماید.

lg tv 2013

ال‌جی همچنین ساعت استانداردی را در محیط کاربری تلویزیون کارگذاشته است و همانند اندروید این امکان وجود دارد که کاربر ابزارک‌های مورد نظر خود را به سامانه بیافزاید. از این گذشته قابلیت جستجوی صوتی کارایی بالایی داشته و حتی در محیط شلوغ نمایشگاه نیز به خوبی فرامین کاربر را تشخیص داده و اجرا می‌نماید. میکروفونی که بر روی ریموت دستگاه تعبیه شده با دقت بالا کلمات ادا شده کاربر را تشخیص داده و آنها را با فناوری گوگل به فرامین صحیحی تعبیر و تبدیل می‌نماید.

به کمک ریموت کنترل سری جادویی ال‌جی که با این دو مدل تلویزیون‌ جفت شده، پیمایش در بین صفحات به سادگی میسر گردیده است. ریموت با استفاده از اتصالات بلوتوث قادر است حتی حرکات دست کاربر را تشخیص داده و همانند یک موشواره، وی را به مقاصدی که در نظر دارد برساند؛ گرچه هنوز کارایی این بخش به پختگی کاملی نرسیده و گه گاه ایراداتی مشاهده می‌شود. با این حال کیفیت پیمایش در بین منوها و صفحات گوناگون قابل قبول و خوب است.

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید در قسمت پشت ریموت کنترل جدید ال‌جی یک صفحه کلید کامل فیزیکی وجود دارد که استفاده از امکانات هوشمند تلویزیون را بسیار ساده می‌کند:

ال‌جی هنوز قیمتی برای این دو تلویزیون گوگلی GA7900 و GA6400 ارائه نکرده ، اما پیش بینی می‌شود در تا بهار آتی شاهد حضور آنها در بازار مصرف باشیم.

جهت مشاهده کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه CES به صفحه اختصاصی زومیت مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات