OnLive سرویس بازی در فضای ابری را به تلویزیون‌های ال جی و گوگل تی‌وی افزود

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی با همکاری گوگل و بکار گیری سرویس OnLive ترتیبی داده که با استفاده از تلویزیون‌های اسمارت‌ تی‌وی و گوگل تی‌وی انجام بازی‌های کامپیوتری بدون نیاز به کنسول بازی ممکن شود. این کار به کمک سرویس‌های ابری میسر شده است. در ادامه مطلب به بررسی سرویس OnLive و تلویزیون‌های سری G3 ال‌جی می‌پردازیم.
تبلیغات

آن‌لایو با پیشتازی در عرصه‌ی بازی‌های ابری، در نمایشگاه CES امسال قصد رونمایی از آخرین دستاوردهای خود را دارد و لذا نمایشی از کارکرد سرویس OnLive® Game Service ارائه کرده است. این سرویس در حال حاضر به صورت کامل با اسمارت تی‌وی‌های ال‌جی و گوگل تی‌وی سری G3 یکپارچه شده و نتیجه‌ی کار در غرفه‌ی ال‌جی به نمایش گذاشته شده است.

اسمارت تی‌وی‌های ال‌جی با بهره‌گیری از پردازنده‌ی قدرتمند دو هسته‌ای خود و همچنین واسط کاربری خوبشان از یک طرف و قدرت گوگل تی‌وی نیز از طرفی دیگر وارد عمل می‌شوند و نهایتاً انجام بازی‌های کامپیوتری با کیفیتی در حد کنسول‌ها و البته بدون نیاز به دیسک‌های نوری ممکن می‌شود. حتی نیازی به دانلود بازی‌ها نیز وجود ندارد و همه چیز به کمک سرویس ابری صورت می‌گیرد.

در این سرویس ابری، انجام پردازش بر عهده‌ی سیستم‌های پیشرفته‌ی OnLive است. ویدیوی بازی‌ها به کمک تکنولوژی‌ پیشرفته‌ی فشرده‌سازی ویدیو، فشرده شده و توسط اینترنت به تلویزیون کاربر منتقل می‌شود و لذا نیازی به دانلود و نصب بازی نیست. این سرویس در حال حاضر در کشورهای آمریکای شمالی، انگلستان و بلژیک قابل استفاده است.

تلویزیون‌های سری G3 اولین تلویزیون‌هایی هستند که به صورت پیش‌فرض توان اجرای بازی‌ها را دارن و در حال حاضر بیش از 300 عنوان بازی از بین از 80 سازنده در سرویس ابری OnLive ارائه شده که تنوع بسیار خوبی نیز دارند.

امکان بازی با دوستانی که از پی‌سی، اندروید و مک استفاده می‌کنند نیز وجود دارد. حتی می‌توان بازی را با استفاده از یک وسیله شروع کرد و توسط وسیله‌ی دیگری که با سرویس OnLive سازگار است، ادامه داد. بازی روی سرویس ابری ذخیره می‌شود و همه‌جا می‌توان به اطلاعات ذخیره شده دسترسی پیدا کرد.

بازی‌ها را می‌توان به صورت پیش‌نمایش بازی کرد و بعداً عناوین دلخواه را خرید. امکان اجاره کردن بازی‌ها نیز وجود دارد. اگر در PlayPack سرویس OnLive ثبت‌نام کنید نیز می‌توانید بیش از 200 عنوان بازی را به صورت نامحدود مورد استفاده قرار دهید. هر ماهه عنوانی جدیدی نیز به این تعداد اضافه می‌شود.

توسط سرویس OnLive می‌توان از امکانات خاص اجتماعی مثل تماشای بازی‌ها در OnLive Arena، ضبط 10 ثانیه‌ی ویدیوی برگ کلیپ از بهترین لحظات بازی‌ و به اشتراک‌گذاری ویدیوها و موفقیت‌ها با دوستان OnLive یا فیس‌بوک استفاده کرد.

جهت مشاهده کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه CES به صفحه اختصاصی زومیت مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات