توشیبا تلویزیون های 4K خود را در سه سایز معرفی کرد

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۲
مطالعه 3 دقیقه
در ابتدا ال جی و سونی قدم‌های اول در ساخت تلویزیون با رزولوشن 4K را برداشتند و حال نوبت توشیبا است که تلویزیون‌های زیبای 4K خود را معرفی کند. توشیبا تنها در اندازه 84 اینچ این کار را انجام نداده و تلویزیون‌های اولترا اچ دی خود را در سایزهای 65 و 58 اینچ نیز تولید کرده است. این شرکت ژاپنی قبلا یک نمونه 55 اینچی 4K را در ژاپن و اروپا عرضه کرده بود که نسخه سه بعدی بدون عینک آن با قیمت 11,000 دلار و نسخه دو بعدی آن با قیمت 9,500 دلار به فروش رسیدند. با زومیت همراه باشید تا با جزییات مربوط به این تلویزیون‌های قدرتمند آشنا شوید.
تبلیغات

تابستان امسال L9300 در اندازه‌های 84 ، 65 و 58 اینچ به بازار عرضه خواهد شد، اما قیمت آن هنوز مشخص نیست. حدود قیمت دو نمونه موجود از سوی ال جی و سونی در حدود 20 هزار دلار است که به پول ما مقدار نسبتا زیادی می‌شود. بنابراین منتظر این نباشید که با صرفه جویی در مصارف روزانه پول این تلویزیون 84 اینچی را جمع آوری کنید.

4K یا Ultra High definition به معنای رزولوشن 3840 در 2160 است که چهار برابر Full HD یا 1080p پیکسل در خود جای داده است. البته درک کردن اینکه چگونه از این رزولوشن باید استفاده کرد تا حدی مشکل است، چرا که هنوز حتی رزولوشن Full HD نیز فراگیر نشده است.

این تلویزیون در دل خود قلب تپنده قدرتمندی با نام CEVO 4K Quad+ Dual Core را دارد که به گفته این شرکت می‌تواند محتوای ورودی را به رزولوشن 4K ارتقا دهد یا به عبارتی Upscale کند. این موضوع اهمیت بسیاری دارد چرا که محتوای رزولوشن 4K هنوز قابل دسترس نیست.

توشیا تلویزیون 4K

از امکانات دیگر این تلویزیون می‌توان به نرخ رفرش 240 هرتزی پنل، موتور پردازش CQ engine، سیستم بهبود یافته کاهش نویز و سیستم هوشمند ابری اشاره کرد. همچنین این تلویزیون از سیستم تاریکی موضعی یا Local dimming در کنار سیستم ال‌ای‌دی حاشیه‌ای Edge-lit LED backlit خود استفاده می‌کند که احتمالا نسبت به مدل‌های قبل عملکرد بهتری خواهد داشت. سیستم تاریکی موضعی اهمیت ویژه‌ای در بالا برد کنتراست واقعی تصویر و کیفیت تصویر دارد.

قاب دور این تلویزیون بسیار نازک است و زیبایی بی‌نظیری را به آن بخشیده است. رنگ آن به اصطلاح خودشان خاکستری Gun-Metal بوده و طراحی بدنه در کنار این رنگ جلوه بسیار شکیلی به آن بخشیده که احتمالا قیمت آن را تا حدی توجیه خواهد کرد. بنابراین اگر این تلویزیون را خریداری کردید نگران جلوه آن در اتاق نشیمن خود نباشید. سیستم سه بعدی این تلویزیون نیز همانند مدل L7350 از سیستم Passive خواهد بود.

جهت مشاهده کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه CES به صفحه اختصاصی زومیت مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات