رکورد فروش تلویزیون های پلاسما در سال 2010 شکسته شد

یک‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود تولید و عرضه رنج وسیع و متنوع تلویزیون‌های LED Backlit هنوز تلویزیون‌های پلاسما فروش قابل ملاحظه ای دارند، تولید پنل‌های پلاسما در سه ماه آخر سال 2010 رکورد جدیدی را ثبت کرد. بازده بسیار خوب تلویزیون‌های سه بعدی پلاسما نیز در ثبت این رکورد بی تأثیر نبوده است.
تبلیغات

براساس گزارش منتشر شده توسط DisplaySearch سال 2010 سال بسیار خوبی برای پلاسما بوده و هر فصل نسبت فصل قبلی فروش بالاتری را تجربه کرده است. اگرچه تلویزیون‌های LED TV یا همان LCD LED Backlitها پیشرفت های چشمگیری داشته و بدلیل تولید انبوه پنل‌ها، قیمت تلویزیون، نیز کاهش قابل ملاحظه ای داشت ولی در بازار تلویزیون‌های بزرگتر از سایز 40 اینچ هنوز تلویزیون‌های پلاسما پرفروش ترند.

رشد فروش تلویزیون‌های پلاسما در سال‌های 2010 و 2009 را در جدول زیر مشاهده خواهید کرد (Q/Q مقایسه فصل به فصل و Y/Y مقایسه سال به سال)

DisplaySearch_Plasma_Panel_Shipments_by_Quarter_110202

به نظر می‌رسد در سال 2010، تلویزیون‌های پلاسما بدلیل قیمت مناسب همراه با پنل‌های بزرگ، انتخاب مناسبی برای مشتریان بوده‌اند. همچنین با توجه به حجم وسیع تبلیغات برای معرفی و جا انداختن تلویزیون‌های سه بعدی از یک طرف و بازده بسیار خوب تلویزیون‌های سه بعدی پلاسما از طرف دیگر باعث شده تا Plasma TV ها جایگاه مستحکم تری داشته باشند.

اگرچه ورود فناوری سه بعدی در تلویزیون‌های سه بعدی نقش اساسی در افزایش فروش آن‌ها بازی نکرده است ولی در رقابت با LCD TV ها به پلاسما کمک کرده است. در سال 2011 با مجهز شدن تلویزیون‌های 42 تا 152 اینچ پلاسما به فناوری سه بعدی این تلویزیون‌های جایگاه بهتری پیدا خواهند کرد.

در ادامه میزان فروش برند های مختلف تولید کننده پنل‌های پلاسما را مشاهده خواهید. تولید کننده تازه وارد چینی COC نیز رشد قابل توجه ای داشته است.

در سال 2010 سهم پلاسما در بازار تلویزیون‌های بزرگتر از 50 اینچ به 40.8 درصد رسید که در مقایسه با سال 2009 حدود 2.8 درصد افزایش داشته است. اما در سایز 32 اینج تلویزیون‌های LCD بدلیل قیمت مناسب تر سهم بسیار بیشتری داشتند.

شما کدامیک را ترجیح می دهید؟

منبع: DisplaySearch

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات