ال‌جی تلویزیون‌ اولترا اچ‌دی و موبایل با رزولوشن بالا را در نمایشگاه CES 2013 به نمایش می‌گذارد

پنج‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
ال جی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان صفحه نمایش تلویزیون، مانیتور و موبایل، جدیدترین دستاوردهای خود را به CES آورده است.
تبلیغات

تا شروع نمایشگاه CES 2013 زمان زیادی باقی نماده است و تولیدکنندگان از این فرصت استفاده می‌کنند تا مردم را مشتاق به بازدید از غرفه‌های خود کنند. بخش نمایشگر کمپانی ال‌جی الکترونیکس نیز در همین راستا از چند نمایشگر با رزولوشن فوق‌العاده بالا پرده‌برداری است. این کمپانی کره‌ای قصد دارد تا تلویزیون‌ اولترا HD (Ultra HD) با رزولوشن 4K را در سایزهای 55، 65 و 84 اینچ به نمایش بگذارد. اما علاوه بر این تلویزیون‌ها، نمایشگرهای دیگری برای گوشی موبایل، تبلت و لپ‌ تاپ نیز معرفی شده‌اند که جزئیات بیشتر آن‌ها را در ادامه مطلب مشاهده خواهید کرد.

بخش Display ال جی اعلام کرده که تلویزیون‌های 4K این شرکت در سایزهای 55 تا 84 اینچ در نمایشگاه CES امسال به نمایش گذاشته خواهند شد. این تلویزیون‌ها از فناوری پسیو FBR ال جی برای نمایش تصاویر سه بعدی بهره می‌برند. در فناوری پسیو برای تماشای ویدیوهای سه بعدی نیاز به عینک‌های گران‌قیمت و سنگین اکتیو نیست. اگر در رابطه با فناوری اکتیو و پسیو به اندازه کافی اطلاعات ندارید به شما پیشنهاد می‌کنیم این مقاله‌های زیرخاکی زومیت را مطالعه کنید:

  • مقایسه سه بعدی Active با سه بعدی Passive -3D Cinema
  • معرفی فناوری‌های مختلف پخش تصاویر سه بعدی
  • تلویزیون‌های با رزولوشن 4K را Ultra HD می‌نامیم

ال جی اعلام کرده که نمایشگرهای 4K این شرکت در سال آینده وارد بازار جهانی خواهند شد و این بدین معنا است که در سال 2013 به سرعت به سمت تغییر در رزولوشن تلویزیون و محتوای ویدیویی حرکت خواهیم کرد. علاوه بر ال جی دیگر شرکت‌های تولیدکننده برتر تلویزیون مانند سامسونگ و سونی نیز گام‌های بزرگی برای تولید تلویزیون‌های Ultra HD برداشته‌اند.

اما ال جی علاوه بر معرفی تلویزیون‌های Ultra HD خود از یک مانیتور 30 اینچی با رزولوشن 4K، یک نمایشگر 5 اینچی با رزولوشن 1080p برای تلفن‌های هوشمند، یک نمایشگر 7 اینچی با رزولشن 1920 در 1200 پیکسل برای تبلت‌ها و یک نمایشگر 12.9 اینچی با رزولوشن 2560 در 1700 پیکسل برای لپ تاپ‌ها نیز خبر داده است.

بخش نمایشگر ال‌جی تنها روی تراکم پیکسل‌ها و ساخت نمایشگرهای با رزولوشن بالا تمرکز نکرده و علاوه بر موارد فوق تلاش‌ بسیاری در باریک‌تر کردن حاشیه دور نمایشگر داشته است. مانیتور 23.8 اینچ این شرکت در سری Neo-Blade، نمایشگر 13.3 اینچ مناسب لپ‌تاپ با حاشیه 2 میلی‌متر و صفحه‌نمایش 4.7 اینچ موبایل با حاشیه 1 میلی‌متر، نمونه‌های از این تلاش هستند.

ال جی در CES امسال نیز، تلویزیون OLED بسیار باریک و سبک خود را به نمایش خواهد گذاشت. تلویزیون OLED ال‌جی تنها 4 میلی‌متر ضخامت و 3.5 کیلوگرم وزن دارد.

پس از شروع نمایشگاه CES 2013 حتماً اطلاعات بیشتری در مورد هر کدام از این محصولات ال جی در اختیارتان قرار خواهید داد پس در روز‌های آینده با زومیت همراه باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات