تلویزیون ۶۵ اینچی گیمینگ هواوی با پنل ۱۲۰ هرتز 4K و درگاه HDMI 2.1 رونمایی شد

دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
هواوی تلویزیونی ۶۵ اینچی جدید خود را با تمرکز بر قابلیت‌های گیمینگ معرفی کرد. این دستگاه بازی‌های ویدئویی را با وضوح 4K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز اجرا می‌کند.
تبلیغات

براساس گزارش نوت‌بوک‌چک، هواوی تلویزیون هوشمند Vision Smart Screen Z65 Gaming Edition خود را با تمرکز بر گیمرها رونمایی کرده است. این تلویزیون ۶۵ اینچی جایگزینی برای مانیتور گیمینگ محسوب می‌شود. هواوی اولین شرکتی نیست که تلویزیونی با تمرکز بر قابلیت‌های گیمینگ می‌سازد.

به‌گفته‌ی هواوی، پنل ۶۵ اینچی ۱۶:۹ تلویزیون ویژن اسمارت اسکرین Z65 محتوای بصری را با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و وضوح Ultra HD 4K (معادل ۳٬۸۴۰ در ۲٬۱۶۰ پیکسل) نمایش و ۹۲ درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش و بیش از یک‌میلیارد رنگ را نمایش می‌دهد و زاویه‌ی دید آن ۱۷۸ درجه است.

تجربه فوتبال روی تلویزیون گیمینگ Z65 هواوی

هواوی می‌گوید تلویزیون ویژن اسمارت اسکرین از «پردازنده‌ای پرچم‌دار» استفاده می‌کند؛ اما جزئیات این پردازنده را ارائه نداده است. شرکت چینی صرفاً می‌گوید Z65 پردازنده‌ هشت‌هسته‌ای دارد. تلویزیون هواوی ۶۵ اینچ به ۶ گیگابایت حافظه‌ رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۶ اسپیکرِ تقویت‌شده‌ی برند Devialet مجهز است. اسپیکر تلویزیون هواوی که پیکربندی ۲٫۱ کاناله دارند و حداکثر توان صوتی ۵۰ وات را ارائه می‌دهند. هواوی می‌گوید این اسپیکرها به‌حدی قوی‌اند که می‌توان از آن‌ها به‌جای ساندبار استفاده کرد.

یک مرد در حال ورزش روبه‌روی تلویزیون گیمینگ Z65 هواوی

تلویزیون ۶۵ اینچی ویژن اسمارت اسکرین Z65 به سه درگاه HDMI مجهز است که دو درگاه مبتنی‌بر استاندارد HDMI 2.0 هستند و دیگری از استاندارد جدید HDMI 2.1 با پهنای باند ۴۸ گیگابیت‌برثانیه استفاده می‌کند. به‌لطف استفاده از استاندارد HDMI 2.1، تلویزیون هواوی از فناوری نرخ نوسازی تغییرپذیر و حالت خودکار تأخیر پایین (ALLM) پشتیبانی می‌کند که بر بهبود تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی متمرکزند.

هواوی می‌گوید تلویزیون جدیدش از استریم بازی پشتیبانی می‌کند. فعلاً مشخص نیست کدام سرویس‌های استریم به‌طور‌پیش‌فرض ازطریق این تلویزیون دردسترس خواهند بود. در‌حال‌حاضر، شرکت‌هایی مثل انویدیا و مایکروسافت سرویس‌های استریم محبوبی به گیمرها ارائه می‌دهند؛ اما دور از انتظار است این سرویس‌ها در تلویزیون هواوی دردسترس باشند. مطابق انتظار، تلویزیون هواوی به سیستم‌عامل HarmonyOS 3 مجهز است.

تلویزیون گیمینگ Z65 هواوی از نمای جلو دو زن در حال صحبت

قیمت تلویزیون Huawei Vision Smart Screen Z65 Gaming Edition معادل ۷٬۹۹۹ یوان (تقریباً ۱٬۱۲۵ دلار) در چین تعیین شده است. هواوی مدل ۷۵ اینچی این تلویزیون موسوم به Z75 را با قیمت ۱۲٬۹۹۹ یوان (تقریباً ۱٬۸۲۵ دلار) می‌فروشد. شرکت چینی به عرضه‌ی تلویزیون‌ جدیدش در بازارهای خارج از چین اشاره نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات