تلویزیون‌های سامسونگ برای سال ۲۰۲۲؛ بازگشت به دنیای OLED پس از ۹ سال

شنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
خانواده‌ی تلویزیون‌های سامسونگ برای سال ۲۰۲۲ چند مدل Neo QLED و البته OLED را نیز شامل می‌شود.
تبلیغات

سامسونگ از خانواده‌ی تلویزیون‌های خود برای سال ۲۰۲۲ پرده برداشت؛ خانواده‌ای که چند مدل 8K و 4K از رده‌ی Neo QLED و بازگشت به دنیای OLED را شامل می‌شود. در حالی‌که کره‌ای‌ها پیش‌تر در رویداد CES 2022 تلویزیون‌هایشان را به‌نمایش گذاشته بودند، اکنون تأکید دارند که «نمایشگرها را همه‌جا و برای همه» تدارک دیده‌اند.

در ادامه به خانواده‌ی تلویزیون‌ های سامسونگ در سال ۲۰۲۲ نگاه مختصری می‌اندازیم.

Neo QLED 8K

تلویزیون‌های Neo QLED 8K با فناوری Quantum Matrix توجه بسیاری را به خود جلب کردند؛ تلویزیون‌هایی که به‌لطف به‌کارگیری MiniLED-هایی با ابعاد یک‌چهلم LED-های عادی، تصویری بسیار پروضوح، با روشنایی بالا و سطح کنتراست نزدیک به پنل‌های OLED تولید می‌کنند.

امسال مدل‌های QN900B و QN800B به‌لطف Neural Quantum Processor 8K سامسونگ، برپایه‌ی موفقیت‌های سال گذشته توسعه یافته‌اند. پردازنده‌ی جدید از ۲۰ شبکه‌ی عصبی برای بهبود تصاویر و صدا استفاده می‌کند.

تلویزیون Neo QLED 8K قابلیت upscale ویدئوهای 1080p و 4K یوتیوب و نتفلیکس به وضوح 8K را دارد تا بدین‌ترتیب کاربر نهایت استفاده را از وضوح بالای پنل ببرد. پردازنده‌ی Neural Quantum قابلیتی موسوم به Real Depth Enhancer ارائه می‌دهد که به‌مدد هوش مصنوعی، می‌تواند سوژه را تشخیص دهد و افکت سه‌بعدی روی آن پیاده کند.

تلویزیون Neo QLED جدید سامسونگ اکنون از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز (دربرابر ۱۲۰ هرتز نسل قبل) پشتیبانی می‌کند و به‌لطف پردازش ۱۴ بیتی جدیدش اکنون بهتر از گذشته از پسِ صحنه‌های بسیار روشن برمی‌آید. با نورپردازی ۱۴ بیتی، کاربر آسان‌تر از گذشته جزئیات تصاویر تاریک و روشن را تشخیص می‌دهد.

تلویزیون‌های Neo QLED 8K سال ۲۰۲۲ (به‌ویژه مدل QN900B) از سیستم صوتی 6.2.4 کاناله‌ی ۹۰ واتی بهره می‌برد. به‌لطف پشتیبانی از محتوای Dolby Atmos، اسپیکرهایی بالایی تلویزیون‌ها صدای فراگیری را از بالا به پایین تولید می‌کنند. فناوری Object Tracking Sound Pro نیز بسته به نوع حرکت سوژه، تشخیص می‌دهد که کدام اسپیکر صدا را تولید کند؛ به‌عنوان مثال می‌توان به پخش صدای باران از اسپیکرهای بالایی اشاره کرد.

تلویزیون‌های Neo QLED 8K جدید باریک‌تر و کم‌حاشیه‌تر از گذشته هستند و اکنون از پوشش ضد انعکاسی روی پنل خود بهره می‌برند تا زاویه‌ی دید تلویزیون بهبود یابد.

تلویزیون QN900B در مدل‌های ۶۵، ۷۵ و ۸۵ اینچی با قیمت پایه‌ی ۴٬۹۹۹ دلاری از اواسط آوریل دردسترس قرار می‌گیرد؛ در حالی‌که مدل QN800B در همان ابعاد با قیمت پایه‌ی ۳٬۴۹۹ دلار از اوایل آوریل به‌فروش می‌رسد.

Neo QLED 4K

تلویزیون qn95b سامسونگ

تلویزیون‌های Neo QLED 4K سال ۲۰۲۲ با فناوری Neural Quantum Processor 4K برای upscale محتوا به وضوح 4K، فناوری MiniLED، یک One Connect Box و کابل One Invisible Connection برای مدیریت بهتر کابل‌ها و اتصال برق و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز به‌روز شده‌اند. در تعدادی از مدل‌ها، فناوری Dolby Atmos دردسترس قرار دارد و در اسپیکرهای بالایی تلویزیون به‌کار گرفته می‌شود.

تلویزیون QN95B از ۲۳ می در ابعاد ۵۵، ۶۵، ۷۵ و ۸۵ اینچی برای پیش‌سفارش دردسترس قرار می‌گیرد. مدل QN90B که جای QN90A را می‌گیرد، هم‌اکنون در همان ابعاد با قیمت پایه‌ی ۱٬۵۹۹ دلار دردسترس قرار دارد. قیمت تلویزیون سامسونگ QN85B مدل پایه نیز با شرایطی مشابه ۱٬۴۹۹ تعیین شده است.

QLED 4K

تلویزیون‌های QLED جدید Q80B و Q60B عناصر پایه‌ای تجربه‌ی تلویزیون‌های هوشمند 4K سامسونگ را ارائه می‌دهند. مدل‌های ۵۰ و ۴۳ اینچی دو تلویزیون به‌ترتیب با قیمت پایه‌ی ۹۹۹ و ۵۴۹ دلار به‌فروش می‌رسند.

Samsung OLED

پس از ۹ سال، سامسونگ بار دیگر با مدل S95B به دنیای تلویزیون OLED بازگشته است. با ترکیب فناوری Quantum Dot و پردازنده‌ی Neural Quantum Processor 4K یکسان با پنل‌های Neo QLED، تلویزیون OLED سامسونگ تصاویر روشن‌تر، دقیق‌تر و مشکی عمیقی را ارائه می‌دهد. تلویزیون OLED کره‌ای‌ها از قابلیت تقویت‌کننده‌ی روشنایی و نگاشت ادراکی رنگ‌ها نیز بهره می‌برد.

تلویزیون S95B از پلتفرم تایزن سامسونگ استفاده می‌کند و برای ارائه‌ی تجربه‌ی صوتی بهینه، از فناوری‌های Object Tracking Sound و Q-Symphony سامسونگ بهره می‌برد. قابلیت Q-Symphony خروجی صدای تلویزیون و ساندبارهای سازگار سامسونگ را همگام می‌کند.

تلویزیون OLED سامسونگ هم‌اکنون برای پیش‌سفارش با قیمت پایه‌ی ۲٬۱۹۹ دلار برای مدل ۵۵ اینچی دردسترس قرار دارد؛ قیمتی که S95B را در سطح محصولاتی همچون A80J سونی و C1 ال‌جی قرار می‌دهد.

تلویزیون‌های Lifestyle

تمام تلویزیون‌های خانواده‌ی لایف‌استایل از مدل The Frame گرفته تا مدل The Serif با پوشش ضدانعکاس به‌روز شده‌اند. سامسونگ امیدوار است که پوشش جدید، تلویزیون‌های خانواده‌ی لایف‌استایل واقع‌گرایانه‌تر از همیشه، نقش تابلوهای هنری را ایفا کنند.

تلویزیون The Frame هم‌اکنون در مدل‌های ۴۳، ۵۰، ۵۵، ۶۵ و ۷۵ اینچی با قیمت پایه‌ی ۹۹۹ دلار دردسترس قرار دارد. مدل The Serif از اواخر ماه می در مدل‌های ۴۳، ۵۵ و ۶۵ اینچی به‌فروش می‌رسد. مدل ۴۳ اینچی The Sero در ماه ژوئن عرضه می‌شود؛ در حالی‌که پروژکتور The Freestyle هم‌اکنون به‌فروش می‌رسد.

سامسونگ فروش مدل‌های The Premiere و The Terrace Partial Sun و The Terrace Full Sun سال ۲۰۲۱ را ادامه می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات